ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 207 din 18 decembrie 2002 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2003 personalului diplomatic salarizat potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomati
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
În anul 2003 salariile personalului diplomatic, stabilite potrivit Ordonanței Guvernului nr. 65/1998 , aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 81/2001 , astfel cum a fost modificată și completată prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 125/2000 , prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001 și prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 187/2001 , se majorează în doua etape, astfel
cu 6% începând cu data de 1 ianuarie 2003 față de nivelul din luna decembrie 2002
cu 9% începând cu data de 1 octombrie 2003 față de nivelul din luna septembrie 2003.
În aplicarea prevederilor art. 1 limita minima și limita maxima a salariilor de baza prevăzute în anexele nr. 1 și 4 la Ordonanța Guvernului nr. 65/1998 , cu modificările și completările prevăzute la art. 1, se majorează începând cu data de 1 ianuarie 2003 cu 6% și începând cu data de 1 octombrie 2003 cu 9%.
Prevederile alin. (1) se aplică și pentru personalul la care este stabilit un singur nivel al salariului de baza.
Salariile de baza stabilite potrivit art. 2 sunt prevăzute în anexele nr. Ia) și IIa) pentru perioada ianuarie-septembrie 2003 și în anexele nr. Ib) și IIb) pentru perioada octombrie-decembrie 2003.
În salariile de baza corespunzătoare limitei maxime, precum și în cele corespunzătoare unui singur nivel, prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență, este inclusă și majorarea de până la 8,29% acordată potrivit Hotărârii Guvernului nr. 403/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.
Salariile de baza individuale care se situeaza între limitele prevăzute în anexele la Ordonanța Guvernului nr. 65/1998 , aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 81/2001 , cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost majorate prin actele normative prevăzute la art. 1, avute la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, vor fi majorate începând cu data de 1 ianuarie 2003 cu 6% față de nivelul din luna decembrie 2002 și începând cu data de 1 octombrie 2003 cu 9% față de nivelul din luna septembrie 2003.
În cazul în care salariul de baza majorat cu 6% de la 1 ianuarie 2003 se situeaza sub limita minima stabilită în anexele la prezenta ordonanță de urgență, se acordă salariul de baza prevăzut pentru limita minima.
În anul 2003 personalul diplomatic salarizat între limitele prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență poate beneficia, pe lângă creșterile salariale acordate potrivit art. 1, și de o creștere salariala prin evaluarea performantelor profesionale individuale realizate în anul 2002, cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile prevăzute de lege pentru anul 2003.
Evaluarea performantelor profesionale individuale se efectuează până la data de 31 mai 2003.
Salariile de baza calculate potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență vor fi rotunjite din 1.000 în 1.000 lei în favoarea salariatului.
În vederea stabilirii salariului de baza, în termen de 15 zile de la reluarea activității persoanele aflate în concediu plătit pentru îngrijirea copiilor în vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani, potrivit legii, persoanele angajate care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni, fiind în concediu medical sau în concediu fără plata, potrivit legii, precum și persoanele angajate în Ministerul Afacerilor Externe, ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate și care revin în funcția din care au fost suspendate, în condițiile legii, vor fi evaluate prin examenul de testare a cunoștințelor profesionale, organizat în acest scop de angajator, după cum urmează
cu persoanele care promovează acest examen se va proceda în același mod ca și în cazul persoanelor angajate prin concurs
persoanelor care nu promovează acest examen li se atribuie salariul avut anterior sau, după caz, salariul minim al funcției avute anterior.
Personalul încadrat în centrala Ministerului Afacerilor Externe poate beneficia de un spor de confidențialitate, potrivit reglementărilor în vigoare stabilite pentru această categorie de personal.
Prin ordin al ministrului afacerilor externe pot fi stabilite categoriile de persoane care beneficiază de spor de confidențialitate, cu încadrarea în bugetul aprobat.
Personalul diplomatic beneficiază și de celelalte drepturi de natura salariala care se acordă, potrivit legii, personalului contractual din sectorul bugetar.
Ordonatorul principal de credite poate aproba, o dată pe trimestru, în limita numărului maxim de posturi prevăzut în anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 și cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile, numai pentru posturile vacante, utilizarea unui număr mai mare de posturi de nivel inferior, prin reducerea corespunzătoare a unui număr de posturi de nivel superior, precum și modificarea în ceea ce privește calitatea acestor posturi - de funcționar public, personal contractual sau diplomatic - cu avizul Ministerului Finanțelor Publice și al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
a) , IIa), Ib) și IIb) fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.
Anexa nr. 1a
SALARIILE DE BAZA pentru funcțiile diplomatice și consulare de cariera Funcții diplomatice și consulare de carieră Nivelul studiilor Salariul de bază la 1 ianuarie 2003 minim maxim Ambasador S 16.405.000 Ministru plenipotențiar S 15.674.000 Ministru consilier S 4.495.000 13.396.000 Consilier diplomatic, consul general S 4.177.000 12.627.000 Secretar I, consul S 3.858.000 11.851.000 Secretar II, viceconsul S 3.541.000 11.079.000 Secretar III S 3.295.000 10.480.000 Atașat, agent consular S 3.272.000 5.328.000
Anexa nr. 2a
SALARIILE DE BAZA pentru funcțiile de execuție specifice Ministerului Afacerilor Externe, pe grade profesionale Funcții de execuție specifice Ministerului Afacerilor Externe Nivelul studiilor Salariul de bază la 1 ianuarie 2003 minim maxim Interpret relații diplomatice I S 3.064.000 6.615.000 Interpret relații diplomatice II S 2.750.000 5.929.000 Curier diplomatic I, referent relații I S 2.700.000 5.328.000 Curier diplomatic II, referent relații II, interpret relații diplomatice III S 2.650.000
Anexa nr. 1b
SALARIILE DE BAZA pentru funcțiile diplomatice și consulare de cariera Funcții diplomatice și consulare de carieră Nivelul studiilor Salariul de bază la 1 octombrie 2003 minim maxim Ambasador S 17.882.000 Ministru plenipotențiar S 17.085.000 Ministru consilier S 4.900.000 14.602.000 Consilier diplomatic, consul general S 4.553.000 13.764.000 Secretar I, consul S 4.206.000 12.918.000 Secretar II, viceconsul S 3.860.000 12.077.000 Secretar III S 3.592.000 11.424.000 Atașat, agent consular S 3.567.000 5.808.000
Anexa nr. 2b
SALARIILE DE BAZA pentru funcțiile de execuție specifice Ministerului Afacerilor Externe, pe grade profesionale Funcții de execuție specifice Ministerului Afacerilor Externe Nivelul studiilor Salariul de bază la 1 octombrie 2003 minim maxim Interpret relații diplomatice I S 3.340.000 7.211.000 Interpret relații diplomatice II S 3.200.000 6.463.000 Curier diplomatic I, referent relații I S 3.100.000 5.808.000 Curier diplomatic II, referent relații II, interpret relații diplomatice III S 3.000.000