HOTĂRÂRE nr. 403 din 19 aprilie 2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Se aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Anexa
NORME METODOLOGICE de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale
Drepturile salariale ale asiguraților prevăzuți la art. 5 alin. (1) pct. I și II din Legea nr. 19/2000 , cu modificările ulterioare, stabilite pentru luna martie 2001, se majorează începând cu data de 1 aprilie 2001 corespunzător creșterii cotelor de contribuții de asigurări sociale suportate de aceștia, potrivit prevederilor prezentelor norme, astfel încât veniturile nete sa nu fie diminuate.
În aplicarea prevederilor alin. (1) salariul de baza brut lunar sau, după caz, indemnizația lunară bruta se majorează cu un procent diferențiat, în raport cu câștigul salarial brut lunar realizat, astfel: Câștigul salarial brut lunar realizat (lei) Procentul de majorare (%) până la 10.920.000 8,29 10.920.001 - 11.830.000 8,25 11.830.001 - 12.350.000 7,95 12.350.001 - 12.740.000 7,30 12.740.001 - 13.650.000 6,98 13.650.001 - 14.170.000 6,05 14.170.001 - 15.210.000 5,25 15.210.001 - 16.120.000 4,95 16.120.001 - 18.070.000 4,00 18.070.001 - 19.370.000 3,03 19.370.001 - 21.320.000 2,48 21.320.001 - 24.570.000 1,95 24.570.001 - 29.120.000 0,85
Asigurații al căror câștig salarial brut lunar se situeaza peste 29.120.001 lei nu beneficiază de majorarea drepturilor salariale.
Procentul de majorare a salariului de baza brut lunar, respectiv a indemnizației, corespunzător transelor menționate la alin. (2), se aplică o singură dată, la data intrării în vigoare a prevederilor Legii nr. 19/2000 .
Agenții economici sunt obligați sa identifice în bugetele de venituri și cheltuieli aprobate potrivit legii sursele financiare necesare pentru creșterea salariului de baza brut lunar, în cuantumul prevăzut la alin. (2), fără a majoră volumul arieratelor sau, după caz, nivelul subvențiilor.
La agenții economici care au acordat cresteri salariale potrivit contractelor colective de muncă sau contractelor individuale de muncă până la data de 1 aprilie 2001 părțile semnatare pot conveni ca, în situațiile în care majorările salariale acordate acoperă creșterile prevăzute la alin. (2), prevederile acestui alineat sa nu se mai aplice.
Prevederile prezentelor norme se aplică în mod corespunzător personalului din sectorul bugetar, precum și asiguraților prevăzuți la art. 5 alin. (1) pct. VI din Legea nr. 19/2000 .
Pentru categoriile de asigurați ale căror obligații de plată a contribuției de asigurări sociale pentru luna aprilie 2001 au fost calculate în baza reglementărilor legale în vigoare până la data de 1 aprilie 2001 angajatorii vor efectua regularizările corespunzătoare rezultate din aplicarea prevederilor prezentelor norme, până la finele lunii mai 2001. -------