HOTĂRÂRE nr. 1.507 din 12 decembrie 2007 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Începând cu 1 ianuarie 2008, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabilește la 500 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 170 ore în medie pe lună în anul 2008, reprezentând 2,941 lei/oră.
Începând cu 1 iulie 2008, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată va fi de 540 lei lunar, reprezentând 3,176 lei/oră, în condițiile realizării principalilor indicatori economici pe care este construit bugetul de stat pe anul 2008, respectiv creșterea produsului intern brut, ținta de inflație, precum și de nivelul productivității muncii.
Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii prevăzute la alin. (1) se fac de către personalul Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse, prin inspectoratele teritoriale de muncă județene și al municipiului București, împuternicit, după caz, prin ordin al ministrului muncii, familiei și egalității de șanse.
Prevederile alin. (1) și (2) se completează cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002 , cu modificările și completările ulterioare.
Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.
La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.825/2006 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.025 din 21 decembrie 2006, se abrogă.