HOTĂRÂRE nr. 1.825 din 21 decembrie 2006 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Începând cu data de 1 ianuarie 2007, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabilește la 390 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 170 de ore în medie pe lună în anul 2007, reprezentând 2,294 lei/oră.
Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de bază, potrivit încadrării, nu poate fi inferior nivelului salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la art. 1.
În aplicarea prevederilor alin. (1), salariul de bază sau, după caz, coeficienții de ierarhizare în baza cărora se stabilesc salariile de bază pentru funcțiile în care este încadrat personalul respectiv se majorează în mod corespunzător.
Nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, stabilit potrivit art. 1, nu modifică cuantumul drepturilor salariale existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, stabilite prin contractele colective de muncă, contractele individuale de muncă sau prin alte acte normative, în funcție de nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
Stabilirea, pentru personalul încadrat prin încheierea unui contract individual de muncă, de salarii de bază sub nivelul celui prevăzut la art. 1, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.
Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii prevăzute la alin. (1) se fac de către personalul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, al Inspecției Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă județene și al municipiului București, împuternicit, după caz, prin ordin al ministrului muncii, solidarității sociale și familiei.
Prevederile alin. (1) și (2) se completează cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002 , cu modificările și completările ulterioare.
Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.766/2005 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.182 din 28 decembrie 2005.