DECRET Nr. 394 din 10 iulie 1973 privitor la impunerea veniturilor realizate din închirieri de imobile
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Veniturile realizate de persoanele fizice și persoanele juridice, altele decît organizațiile socialiste române, din închirieri și subinchirieri de clădiri, terenuri și camere mobilate sau nemobilate, în mod permanent ori sezonier, direct sau prin agenții de turism, se supun unui impozit anual, după cum urmează: Venitul anual impozabil, lei Cota de impozit % Impozitul, lei Impozitul pentru veniturile din intervale Intervalele de venit, lei Impozitul pe intervale creste; 1 - 300 6,00 1 - 18 301- 500 de fiecare 50 lei cu 5,50 lei 500 8,00 40 501- 700 de fiecare 50 lei cu 7,50 lei 700 10,00 70 701- 900 de fiecare 50 lei cu 9,00 lei 900 11,80 106 901- 1 200 de fiecare 50 lei cu 10,50 lei 1 200 14,10 169 1 201- 1 500 de fiecare 50 lei cu 12,00 lei 1 500 16,10 241 1 501- 2 000 de fiecare 50 lei cu 14,00 lei 2 000 19,05 381 2 001- 3 000 de fiecare 50 lei cu 16,00 lei 3 000 23,37 701 3 001- 5 000 de fiecare 50 lei cu 17,00 lei 5 000 27,62 1 381 5 001- 10 000 de fiecare 50 lei cu 20,00 lei 10 000 33,81 3 381 10 001- 20 000 de fiecare 50 lei cu 23,00 lei 20 000 39,90 7 981 20 001- 30 000 de fiecare 50 lei cu 26,00 lei 30 000 43,94 13 181 30 001- 40 000 de fiecare 50 lei cu 30,00 lei 40 000 47,95 19 181 40 001- 50 000 de fiecare 50 lei cu 34,00 lei 50 000 51,96 25 981 50 001- 70 000 de fiecare 50 lei cu 39,00 lei 70 000 59,40 41 581 70 001-100 000 de fiecare 50 lei cu 45,50 lei 100 000 68,88 68 881 peste 100 000 se percepe 75 la suta din totalul venitului impozabil
Venitul anual impozabil se determina prin scăderea din chirie a impozitului pe clădiri și a impozitului pe terenuri aferente spațiului închiriat și subinchiriat, precum și prin aplicarea, la suma astfel determinata, a următoarelor cote forfetare de cheltuieli
în cazul inchirierilor și subinchirierilor de camere mobilate pentru locuinta
50 la suta cînd suma este de pînă la 5 000 lei
30 la suta cînd suma este între 5 001 și 10 000 lei
20 la suta cînd suma este între 10 001 și 20 000 lei
10 la suta cînd suma este de peste 20 000 lei
în cazul inchirierilor și subinchirierilor de camere mobilate cu alta destinație decît pentru locuinta, 10 la suta. Pentru veniturile din închirieri și subinchirieri de camere mobilate prin agențiile de turism se scade, înainte de deducerea cheltuielilor forfetare, și comisionul reținut de aceste agenții.
Veniturile anuale din închirieri și subinchirieri care, după scăderea impozitului pe clădiri și a impozitului pe terenuri, nu depășesc 300 de lei anual sînt scutite de impozit.
Impozitul datorat potrivit dispozițiilor prezentului decret se stabilește și se încasează de către organele financiare ale comitetelor executive ale consiliilor populare. În cazul inchirierilor și subinchirierilor efectuate prin agențiile de turism, impozitul se calculează și se retine de către acestea cu ocazia fiecărei plati și se vărsa la buget la termenele ce se vor comunică de Ministerul Finanțelor.
Dispozițiile prezentului decret se intregesc cu prevederile Decretului nr. 153/1954 privitor la impozitul pe veniturile populației, cu modificările ulterioare, în măsura în care nu se dispune altfel prin decretul de fața.
Prevederile prezentului decret se aplică începînd cu veniturile realizate în anul 1973. Articolul 12 din Hotărîrea Consiliului de Ministeri nr. 545/1970 privind reglementarea unor impozite pe veniturile populației, precum și orice alte dispoziții contrare, se abroga. -----------------