Înapoi la Legislație

OUG nr. 59/2010 · text integral

Despre act

Stare
în vigoare
Emitent
GUVERNUL
Articole
4

Pe scurt

OUG nr. 59/2010: ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Este în vigoare?
Starea înregistrată a actului: în vigoare.
Cine l-a emis?
GUVERNUL
Câte articole are?
4 articole.
Cuprins

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.

Art. I

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal , publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează

1.

Articolul 252 va avea următorul cuprins: "Majorarea impozitului datorat de persoanele fizice ce dețin mai multe clădiri Art. 252. -

(1)

Persoanele fizice care au în proprietate două sau mai multe clădiri datorează un impozit pe clădiri, majorat după cum urmează

a)

cu 65% pentru prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu

b)

cu 150% pentru a doua clădire în afara celei de la adresa de domiciliu

c)

cu 300% pentru a treia clădire și următoarele în afara celei de la adresa de domiciliu.

(2)

Nu intră sub incidența alin. (1) persoanele fizice care dețin în proprietate clădiri dobândite prin succesiune legală.

(3)

În cazul deținerii a două sau mai multe clădiri în afara celei de la adresa de domiciliu, impozitul majorat se determină în funcție de ordinea în care proprietățile au fost dobândite, așa cum rezultă din documentele ce atestă calitatea de proprietar.

(4)

Persoanele fizice prevăzute la alin. (1) au obligația să depună o declarație specială la compartimentele de specialitate ale autorităților administrației publice locale în raza cărora își au domiciliul, precum și la cele în raza cărora sunt situate celelalte clădiri ale acestora. Modelul declarației speciale va fi cel prevăzut prin norme metodologice aprobate prin hotărâre a Guvernului."

2.

La articolul 263, alineatul (2) va avea următorul cuprins: "(2) În cazul oricăruia dintre următoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracțiune din aceasta cu suma corespunzătoare din tabelul următor: Nr. crt. Mijloace de transport cu tracțiune mecanică lei/200 cmc sau fracțiune din aceasta

1.

Motorete, scutere, motociclete și autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc inclusiv 8

2.

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cmc și 2.000 cmc inclusiv 18

3.

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc și 2.600 cmc inclusiv 72

4.

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc și 3.000 cmc inclusiv 144

5.

Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc 290

6.

Autobuze, autocare, microbuze 24

7.

Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusiv 30

8.

Tractoare înmatriculate 18"

Art. II

(1)

Pentru anul fiscal 2010, termenul de plată a diferențelor de impozit rezultate în urma aplicării prevederilor prezentei ordonanțe de urgență este 31 decembrie 2010.

(2)

Persoanele fizice care achită integral până la data de 30 septembrie 2010 impozitele recalculate în urma aplicării prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, pentru diferențele rezultate, beneficiază de bonificația stabilită prin hotărârile consiliilor locale adoptate pentru anul 2010.

Art. III

Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică începând cu 1 iulie 2010.

Art. IV

În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Administrației și Internelor elaborează normele metodologice de aplicare, aprobate prin hotărâre a Guvernului.