ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 208 din 4 decembrie 2008 pentru stabilirea unor măsuri privind taxa pe poluare pentru autovehicule
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Anexele nr. 1, 2 și 3 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 și 3 la prezenta ordonanță de urgență.
Autovehiculele a căror capacitate cilindrică nu depășește 2.000 cmc și care se înmatriculează pentru prima dată în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene începând cu data de 15 decembrie 2008 se exceptează de la obligația de plată a taxei pe poluare pentru autovehicule, stabilită potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008 .
Prevederile art. II se aplică până la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.
Anexa nr. 1
(Anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2008 ) Nivelul taxei specifice în funcție de emisia de dioxid de carbon Norma de poluare*1) sau tipul autovehiculului din categoria M(1) Emisia de dioxid de carbon - grame C0(2)/km - Nivelul taxei specifice - euro/1 gram C0(2) - 1 2 3 Hibride, electrice - 0 Euro 5 și Euro 6 - 0 Euro 4, Euro 3 ≤ 120 0 121-150 1,5 151-180 3,0 181-210 6,0 211-240 12,0 241-270 18,0 ≥ 271 24,0 ----- *1) Norma de poluare este cea stabilită prin: - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 și Euro 6; - directivele 98/69/CE și 2002/80/CE pentru Euro 3 și Euro 4.
Anexa nr. 2
(Anexa nr. 2 la Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 50/2008 ) Nivelul taxei specifice în funcție de norma de poluare ┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐ │ Norma de poluare*1) │ Cilindree │ Nivelul taxei specifice│ │sau tipul autovehiculului│ Capacitatea cilindrică │ - euro/1 cmc - │ │ din categoriile │ - cmc - │ │ │ M(1) și N(1) │ │ │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ 1 │ 2 │ 3 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ Hibride, electrice │ │ 0 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ Euro 5 și Euro 6 │ │ -*2) │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ Euro 4 │ ≤1.400 │ 0,60 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.401-1.600 │ 0,90 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.601-2.000 │ 1,20 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.001-2.500 │ 1,80 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.501-3.000 │ 2,40 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ > 3.000 │ 3,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ Euro 3 │ ≤ 1.400 │ 1,95 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.401-1.600 │ 3,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.601-2.000 │ 3,90 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.001-2.500 │ 5,70 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.501-3.000 │ 7,50 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ > 3.000 │ 9,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ Euro 2 │ ≤ 1.400 │ 5,10 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.401-1.600 │ 7,80 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.601-2.000 │ 9,90 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.001-2.500 │ 15,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.501-3.000 │ 21,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ > 3.000 │ 24,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ Euro 1 │ ≤ 1.400 │ 10,50 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.401-1.600 │ 16,50 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.601-2.000 │ 21,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.001-2.500 │ 30,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.501-3.000 │ 42,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ > 3.000 │ 48,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ Non-Euro │ ≤ 1.400 │ 31,50 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.401-1.600 │ 49,50 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 1.601-2.000 │ 63,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.001-2.500 │ 90,00 │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ 2.501-3.000 │ 126,00 │ │ ├─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ > 3.000 │ 144,00 │ └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘ ----- *1) Norma de poluare este cea stabilită prin: - Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 și Euro 6; - Directiva 98/69/CE și Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 și Euro 4; - directivele 94/12/CE și 96/69/CE pentru Euro 2; - directivele 91/441/CEE și 93/59/CEE pentru Euro 1. *2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina și se va datora începând cu intrarea în vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce privește emisiile provenind de la vehiculele ușoare pentru pasageri și de la vehiculele ușoare comerciale (Euro 5 și Euro 6) și privind accesul la informațiile referitoare la repararea și întreținerea vehiculelor.
Anexa nr. 3
(Anexa nr. 3 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2008 ) Nivelul taxei specifice pentru autovehiculele din categoriile N(2), N(3), M(2) și M(3) Norma de poluare a autovehiculului*1 Nivelul taxei specifice - euro/1 cmc - 1 2 Euro V*2) 0,09 Euro IV 0,3 Euro III 0,9 Euro II 3,0 Euro I 9,0 Non-Euro 27,0 ----- *1) Norma de poluare este cea stabilită prin: - directivele 1999/96/CE și 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V; - directivele 91/542/CEE și 96/1/CE pentru Euro II; - directiva 91/542/CEE pentru Euro I. *2) Acest regim se aplică cu condiția de a nu se depăși limita costurilor adiționale aferente normei de poluare Euro V și până când această normă va deveni obligatorie potrivit Directivei 2005/55/CE. -----