Înapoi la Legislație

OG nr. 12/1995 · text integral

Despre act

Stare
în vigoare
Emitent
GUVERNUL ROMÂNIEI
Articole
6

Pe scurt

OG nr. 12/1995: ORDONANTA Nr. 12 din 31 ianuarie 1995 privind unele măsuri referitoare la regimul vamal al maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor importate în cadrul tranzacţiilor de leasing, precum şi la regimul vamal al materiilor prime, pieselor de schimb, materialelor şi componentelor folosite în producţia proprie a unor agenţi economici.

Este în vigoare?
Starea înregistrată a actului: în vigoare.
Cine l-a emis?
GUVERNUL ROMÂNIEI
Câte articole are?
6 articole.
Cuprins

ORDONANTA Nr. 12 din 31 ianuarie 1995 privind unele măsuri referitoare la regimul vamal al maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor importate în cadrul tranzacţiilor de leasing, precum şi la regimul vamal al materiilor prime, pieselor de schimb, materialelor şi componentelor folosite în producţia proprie a unor agenţi economici

Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.

Art. 1

Mașinile, utilajele și instalațiile destinate producției, care se aduc în țara de către persoane juridice române în baza contractelor de leasing, se admit în regim de import temporar fără garantarea taxelor vamale, în condițiile prezentei ordonanțe. Beneficiază de regimul de import temporar, fără garantarea taxelor vamale, mașinile, utilajele și instalațiile cu o vechime de maximum 2 ani de la data fabricației, față de data contractului de leasing, dovedită prin acte sau prin prevedere expresă în contractul de leasing.

Art. 2

Termenul în cadrul căruia bunurile respective urmează să fie restituite sau sa primească o noua destinație vamală este cel convenit de părți prin contractul de leasing, dar nu mai mult de 36 de luni.

Art. 3

În cazul în care, la expirarea contractului de leasing, beneficiarul bunurilor prevăzute la art. 1 optează pentru cumpărarea acestora, este obligat ca, înainte cu 30 de zile de la definitivarea importului, sa anunțe organele vamale asupra operațiunii și sa plătească taxa vamală prevăzută în Tariful vamal de import al României, aplicată asupra valorii reziduale convenite de părți ca preț final al vinzarii. Plata sumelor stabilite potrivit alineatului precedent se efectuează integral în momentul depunerii declarației vamale de import definitiv.

Art. 4

În cazul în care termenul prevăzut la art. 2, acordat pentru regimul de import temporar a expirat, iar bunurile nu au fost restituite și nici nu au fost cumpărate, autoritățile vamale încasează dublul taxelor vamale datorate la data înregistrării declarației vamale pentru bunurile aduse în țara în condițiile art. 1 În asemenea situații, elementele de determinare a cuantumului taxelor vamale sunt cele în vigoare la data înregistrării declarației vamale pentru plasarea bunurilor în regim de import temporar.

Art. 5

Sunt scutite de plată taxelor vamale, pe o perioadă de 2 ani, materiile prime, materialele, piesele de schimb și componentele importate, necesare și folosite efectiv în producția proprie a investițiilor străine, care sunt supuse unor procese de prelucrare, transformare sau asamblare în vederea obținerii unor bunuri cu caracteristici tehnico-functionale sau de alta natura distincte față de cele ale bunurilor importate încorporate în produsul nou-rezultat, care se încadrează la o alta poziție tarifara prevăzută în Tariful vamal de import al României.

Art. 6

Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe orice dispoziție contrară se abroga.