ORDONANTA nr. 10 din 31 ianuarie 2007 (*actualizata*) privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar și personalului salarizat potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul…
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
În anul 2007, salariile de baza ale personalului contractual din sectorul bugetar, stabilite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, precum și indemnizatiile personalului care ocupa functii de demnitate publică, stabilite potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar și a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publică, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost majorate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 3/2006 , aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2006 , avute la data de 31 decembrie 2006, se majoreaza în 3 etape, astfel
cu 5% începând cu data de 1 ianuarie 2007, față de nivelul din luna decembrie 2006
cu 2% începând cu data de 1 aprilie 2007, față de nivelul din luna martie 2007
cu 11% începând cu data de 1 octombrie 2007, față de nivelul din luna septembrie 2007.
În aplicarea prevederilor art. 1, limita minima și limita maxima ale salariilor de baza prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost majorate prin Ordonanța Guvernului nr. 3/2006 , aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2006 , se majoreaza începând cu data de 1 ianuarie 2007 cu 5%, din data de 1 aprilie 2007 cu 2% și începând cu data de 1 octombrie 2007 cu 11%.
Prevederile alin. (1) se aplică și pentru personalul contractual la care este stabilit un singur nivel al salariului de baza.
Salariile de baza ale personalului contractual pentru perioada 1 ianuarie-31 martie 2007, majorate cu 5% față de nivelul avut în decembrie 2006, sunt prevăzute în anexele nr. Ia-VI-a.
Salariile de baza pentru perioada 1 aprilie - 30 septembrie 2007, majorate cu 2% față de nivelul avut la 31 martie 2007, sunt prevăzute în anexele nr. Ib-VIb, respectiv pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2007, majorate cu 11% față de nivelul avut la 30 septembrie 2007, sunt prevăzute în anexele nr. Ic-VIc.
Indemnizatiile persoanelor care ocupa functii de demnitate publică, alese și numite, precum și ale celor care ocupa functii asimilate cu functii de demnitate publică sunt prevăzute în anexele nr. VII/1a, VII/2a, VII/3a și VIIIa pentru perioada 1 ianuarie-31 martie 2007, în anexele nr. VII/1b, VII/2b, VII/3b și VIIIb, pentru perioada 1 aprilie - 30 septembrie 2007, și în anexele nr. VII/1c, VII/2c, VII/3c și VIIIc, pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2007.
Pentru persoanele care ocupa functii de demnitate publică, alese și numite, indemnizatiile prevăzute în anexele nr. VII/1a, VII/2a, VII/3a și VII/1b, VII/2b, VII/3b, precum și nr. VII/1c, VII/2c, VII/3c reprezinta unica forma de remunerare a activității corespunzătoare functiei și reprezinta baza de calcul pentru stabilirea drepturilor și obligațiilor care se determina în raport cu venitul salarial.
În aplicarea prevederilor alin. (4) persoanele care ocupa functii de demnitate publică, alese și numite, nu beneficiaza de premii, de sporul de vechime în munca și nici de alte sporuri prevăzute de lege.
Salariile de baza individuale, care se situeaza între limitele prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, avute la data aplicarii prezentei ordonante, se majoreaza începând cu data de 1 ianuarie 2007 cu 5% față de nivelul avut la 31 decembrie 2006, începând cu data de 1 aprilie 2007 cu 2% față de nivelul din luna martie 2007 și, respectiv, începând cu data de 1 octombrie 2007 cu 11% față de nivelul din luna septembrie 2007.
La instituțiile publice și unitatile bugetare la care cheltuielile de personal se asigura din venituri proprii și subventii acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale ori integral din venituri proprii, constituite potrivit legii, cresterile salariale stabilite în condițiile art. 4 se pot acorda în limita procentelor stabilite și la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare pentru acoperirea cresterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite bugetare.
În anul 2007, personalul contractual din sectorul bugetar salarizat între limitele corespunzătoare functiei poate beneficia, pe lângă cresterile salariale acordate potrivit prevederilor prezentei ordonante, de o crestere salariala prin evaluarea performantelor profesionale individuale realizate în anul 2006, potrivit reglementarilor în vigoare, cu incadrarea în nivelul alocatiilor bugetare pentru cheltuielile cu salariile aprobate pe anul 2007.
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual și acordarea salariilor de baza corespunzătoare evaluării se vor realiza până la finele lunii mai 2007.