Înapoi la Legislație

Legea nr. 71/1994 · text integral

Despre act

Stare
în vigoare
Emitent
PARLAMENTUL
Articole
2

Pe scurt

Legea nr. 71/1994: LEGE Nr. 71 din 16 iulie 1994 privind acordarea unor facilităţi suplimentare faţă de Legea nr. 35/1991 , republicată, pentru atragerea de investitori străini în industrie.

Este în vigoare?
Starea înregistrată a actului: în vigoare.
Cine l-a emis?
PARLAMENTUL
Câte articole are?
2 articole.
Cuprins

LEGE Nr. 71 din 16 iulie 1994 privind acordarea unor facilităţi suplimentare faţă de Legea nr. 35/1991 , republicată, pentru atragerea de investitori străini în industrie

Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.

Art. 1

Societățile comerciale care se înființează, potrivit legii, în domeniul industriei, cu participare de capital străin, la care aportul subscris de investitorul străin este vărsat în suma de minimum 50 milioane dolari S.U

A)

în contul societății comerciale deschis la o banca, persoana juridică română, și care realizează, în termenul și potrivit prevederilor din contractul de societate, producție cu un grad valoric de integrare în România de minimum 60% și un export de minimum 50% din valoarea producției anuale, beneficiază de următoarele facilități

a)

scutirea de la plata taxelor vamale, pe o perioadă de 7 ani începând să curgă de la data înmatriculării societății comerciale, a mașinilor, utilajelor, instalațiilor, echipamentelor din import necesare investiției, subscrise ca aport în natura sau plătite din surse proprii, atrase sau împrumutate

b)

scutirea de la plata taxelor vamale, pe o perioadă de 7 ani calculată de la data înmatriculării societății comerciale, a materiilor prime, materialelor consumabile, pieselor de schimb și componentelor importate pentru producția proprie a societății, plătite din surse proprii, atrase sau împrumutate

c)

scutirea de la plata impozitului pe profit pentru o perioadă de 5 ani de la data obținerii de profit, dar nu mai mult de 7 ani de la data începerii activității productive.

Art. 2

În cazul în care, într-o perioadă de 14 ani calculată de la data înmatriculării, societatea comercială își reduce capitalul social astfel încât participarea investitorului străin coboară sub minimul de 50 milioane de dolari S.U

A)

sau se dizolva voluntar, ea va fi obligată la plata tuturor impozitelor și taxelor ce i s-ar fi aplicat pe întreaga durata de funcționare, în lipsa facilităților de care a beneficiat, inclusiv a celor de care a fost dispensata în perioada de scutire.