LEGE nr. 326 din 8 iulie 2003 (*actualizată*) privind drepturile de care beneficiază copiii și tinerii ocrotiți de serviciile publice specializate pentru protecția copilului, mamele protejate în centre maternale, precum și copiii încredințați sau dați în plasament la asistenți maternali profesioniști (actualizată până la data de 19 aprilie 2004*)
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Copiii și tinerii ocrotiți de serviciile publice specializate pentru protecția copilului, mamele protejate în centre maternale, precum și copiii încredințați sau dați în plasament la asistenți maternali profesioniști au dreptul la cazarmament, echipament pentru dotare inițială și înlocuire, transport, jucării, materiale igienico-sanitare, rechizite și materiale cultural-sportive.
Copiii și tinerii ocrotiți de serviciile publice specializate pentru protecția copilului, cei încredințați sau dați în plasament la asistenți maternali profesioniști, care urmează o formă de învățământ recunoscută de lege, precum și mamele protejate în centre maternale beneficiază de sume de bani pentru nevoi personale.
Limitele minime de cheltuieli aferente drepturilor prevăzute la art. 1 alin. (1), stabilite pe grupe de vârstă, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege și se indexează periodic, prin hotărâre a Guvernului, cu rata inflației.
Copiii și tinerii ocrotiți de serviciile publice specializate pentru protecția copilului, precum și mamele protejate în centre maternale beneficiază, la ieșirea din evidenta acestor servicii publice, de o indemnizație care se acordă o singură dată, egală cu valoarea salariului de bază minim brut pe țară, stabilit potrivit legii.
Cheltuielile determinate de aplicarea prevederilor prezentei legi se suportă din bugetele proprii ale consiliilor județene, respectiv din bugetele consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București, cu asigurarea de sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, care să asigure integral nivelul acestor cheltuieli.
Beneficiază de prevederile prezentei legi și unitățile de ocrotire a copilului aflate în subordinea altor instituții bugetare, iar cheltuielile determinate de aplicarea prezentei legi se suportă din bugetul acestor instituții bugetare.
Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2004.
Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Ordonanța Guvernului nr. 56/1994 privind actualizarea normativelor de cheltuieli determinate de drepturile acordate copiilor din leagăne, case de copii și instituții de învățământ special, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 30 august 1994, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 146/1994 , precum și orice alte dispoziții contrare.
Anexa nr. LI
MITELE MINIME de cheltuieli aferente drepturilor la cazarmament, echipament pentru dotare inițială și înlocuire, transport, jucării, materiale igienico-sanitare, rechizite, materiale cultural-sportive, acordate copiilor și tinerilor ocrotiți de serviciile publice specializate pentru protecția copilului în regim rezidențial și semirezidențial, mamelor protejate în centre maternale, precum și copiilor incredințați sau dați în plasament la asistenți maternali profesioniști ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Grupa de vârstă Valoarea (lei/an/copil) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── De la 0 până la 3 ani inclusiv 2.769.000 De la 3 până la 7 ani inclusiv 3.775.000 De la 7 până la 14 ani inclusiv 4.632.000 De la 14 până la 18 ani inclusiv 5.712.000 De la 18 până la 26 ani inclusiv 6.393.000 Mama protejată în centrul maternal 6.393.000 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────