LEGE nr. 272 din 7 noiembrie 2008 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului care își desfășoară activitatea în sistemul sanitar-veterinar
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Se aprobă Ordonanța Guvernului nr. 16 din 30 ianuarie 2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului care își desfășoară activitatea în sistemul sanitar-veterinar, adoptată în temeiul art. 1 pct. V.1 din Legea nr. 373/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 1 februarie 2008, cu următoarele modificări și completări
După articolul 9 se introduc trei noi articole, articolele 9^1-9^3, cu următorul cuprins: "Art. 9^1. -
Zilele de sâmbătă și duminică, zilele de sărbători legale sau zilele declarate nelucrătoare potrivit legii, în care personalul din sistemul sanitar-veterinar își desfășoară activitatea în posturile de inspecție la frontieră, în vederea asigurării continuității activității sanitar-veterinare, se plătesc cu un spor de până la 100% din salariul de bază, care se aprobă de către ordonatorul principal de credite.
Munca prestată și plătită în condițiile alin. (1) nu se compensează și cu timp liber corespunzător. Art. 9^2
În raport cu condițiile în care se desfășoară activitatea, pentru condiții periculoase sau vătămătoare se acordă un spor de până la 50% din salariul de bază, corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse și Ministerului Sănătății Publice. Art. 9^3
Personalul care își desfășoară activitatea în instituții sanitar-veterinare publice beneficiază de un spor de inspector al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor în cuantum de 10% din salariul de bază, care face parte din acesta, pentru îndeplinirea unor atribuții suplimentare funcției de bază." 2. La articolul 11, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: "(2) Contestația poate fi depusă în termen de 30 de zile de la data luării la cunoștință a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale." 3. Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 13
Prevederile prezentei ordonanțe se aplică începând cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2008, cu excepția prevederilor art. 9^1 și 9^2, care se aplică de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe." 4. La anexa nr. 3b, punctul A se modifică și va avea următorul cuprins: Anexa 3b "A. ALTE FUNCȚII COMUNE DIN SECTORUL BUGETAR Nr. crt. Funcția Nivelul studiilor Salariul de bază
lei - Salariul de bază
lei - minim maxim minim maxim de la 1.04.2008 de la 1.10.2008
Stenodactilograf IA M 569 776 601 819
Stenodactilograf I M 559 658 590 694
Stenodactilograf II M 547 603 577 636
Stenodactilograf debutant M 540 0 570 0
Secretar-dactilograf, dactilograf; IA M 559 730 590 770
Secretar-dactilograf, dactilograf; I M; G 547 644 577 679
Secretar-dactilograf, dactilograf; II M; G 540 587 570 619
Secretar-dactilograf, dactilograf; debutant M; G 540 0 570 0
Secretar, secretar- dactilograf; I M; G 547 619 577 653
Secretar, secretar- dactilograf; II M; G 540 564 570 595
Secretar, secretar- dactilograf; debutant M; G 540 0 570 0
Administrator I M 559 784 590 827
Administrator II M 547 713 577 753
Administrator III M 540 644 570 679
Șef depozit I M 547 707 577 746
Șef depozit II M 540 644 570 679
Casier, magaziner; I M 547 690 577 728
Casier, magaziner; II M; G 540 619 570 653
Casier, magaziner; debutant M; G 540 0 570 0
Funcționar, arhivar; I M 559 675 590 712
Funcționar, arhivar; II M 547 619 577 653
Funcționar, arhivar; III M 540 564 570 595
Funcționar, arhivar; debutant M 540 0 570 0
Șef formație pază, pompieri 540 619 570 653
Portar, paznic, pompier, îngrijitor, guard, bufetier, manipulant bunuri, curier; I 540 559 570 590
Portar, paznic, pompier, îngrijitor, guard, bufetier, manipulant bunuri, curier; II 540 547 570 577
Maistru I 547 762 577 804
Maistru II 540 707 570 746
Șofer 568 902 651 951
Muncitor calificat I 590 745 623 786
Muncitor calificat II 579 707 611 746
Muncitor calificat III 569 658 601 694
Muncitor calificat IV 559 619 590 653
Muncitor calificat V 547 570 577 602
Muncitor calificat VI 540 559 570 590
Muncitor necalificat 540 547 570 577
La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă art. 14 alin. (1) lit. a) și art. 15 din Legea nr. 435/2006 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului care își desfășoară activitatea în sistemul sanitar-veterinar, cu modificările ulterioare.