LEGE nr. 132 din 11 aprilie 2003 pentru aprobarea Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Se aprobă Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 104 din 5 septembrie 2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 11 septembrie 2002, cu următoarea modificare: Articolul 8 va avea următorul cuprins: "Art. 8. -
Termenul de valabilitate a autorizației de funcționare a magazinelor duty-free situate în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat terestre și navale, duty-free diplomatice și de comercializare a mărfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor este de 5 ani.
Termenul de plată a taxei de autorizare/magazin și, respectiv, de comercializare în regim duty-free a mărfurilor la bordul aeronavelor se stabilește astfel
pentru primul an, înainte de eliberarea autorizației de funcționare
pentru următorii ani, cu 10 zile calendaristice înainte de expirarea anului de funcționare precedent.
Neplata taxei de autorizare la termenul stabilit conform alin. (2) lit. b) atrage anularea definitivă a autorizației pentru magazinul în cauza, respectiv pentru comercializarea mărfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor.
În cazul autorizațiilor emise înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, pentru desfășurarea activităților de comercializare a mărfurilor în regim duty-free, indiferent de locul de amplasare a magazinelor, se va proceda la restituirea proporțională a taxei de autorizare aferentă perioadei de nefunctionare.
Perioada de nefunctionare, în sensul prezentei ordonanțe de urgență, reprezintă pentru magazinele duty-free din aeroporturile internaționale perioada de la data publicării ordonanței de urgenta în Monitorul Oficial al României, Partea I, și până la data la care expira anul de funcționare pentru care s-a făcut plata taxei de autorizare anuală. Pentru magazinele duty-free situate în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat terestre și navale, dutyfree diplomatice și de comercializare a mărfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor, perioada de nefunctionare reprezintă perioada de la data de 10 noiembrie 2002 și până la data la care expira de drept anul de funcționare pentru care s-a făcut plata taxei de autorizare anuală.
Restituirea diferențelor de taxa de autorizare se va face de către unitățile trezoreriei statului în lei. Valoarea în lei se determina prin transformarea sumei în dolari S.U
la cursul de schimb stabilit și comunicat de Banca Naționala a României în fiecare zi de joi. Acest curs se utilizează pe toată durata săptămânii următoare pentru sumele de restituit în cursul acelei săptămâni.
Procedura de restituire se va stabili prin ordin al ministrului finanțelor publice.
Autorizațiile emise pentru magazinele situate în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat aeriene își încetează valabilitatea la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență."