HOTĂRÂRE nr. 468 din 25 august 1997 cu privire la nivelul salariului de baza minim brut pe țara
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Începând cu data de 1 august 1997, salariul de baza minim brut pe țara se stabilește la 225.000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169,33 ore în medie pe luna în anul 1997, reprezentând 1.328,80 lei/ora.
Începând cu data de 1 octombrie 1997, salariul de baza minim brut pe țara se stabilește la 250.000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169,33 ore în medie pe luna în anul 1997, reprezentând 1.476,45 lei/ora.
Persoanele juridice și fizice, care stabilesc, pentru personalul încadrat prin încheierea unui contract individual de muncă, salarii de baza sub nivelul celui prevăzut de art. 1 și 2 din prezenta hotărâre, se sancționează cu amendă contravențională între 500.000 lei și 1.000.000 lei.
Constatarea și sancționarea contravenției prevăzute la art. 3 din prezenta hotărâre se fac potrivit procedurii prevăzute de Legea nr. 32/1968 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor, de către personalul Ministerului Muncii și Protecției Sociale și al direcțiilor de muncă și protecție socială județene și cel din Direcția generală de muncă și protecție socială a municipiului București, împuternicit prin ordin al ministrului muncii și protecției sociale.