HOTĂRÂRE nr. 44 din 22 ianuarie 2004 (*actualizată*) pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal (actualizată până la data de 12 februarie 2014*)
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Anexa nr. 53.2
Font 7* Denumirea operatorului economic ... Sediul: Județul ... Sectorul ... Localitatea ... Strada ... Nr. ... Blocul ... Scara ... Etaj ... Ap. ... Codul poștal ... Telefon/fax ... Codul de accize/Codul de identificare fiscală ... JURNAL privind achizițiile/livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru navigație în luna ... anul ... ┌────┬───────────┬────────┬───────┬───┬────┬────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐ │Nr. │Proveniența│Numărul │Cod │Cod│ │ │ Beneficiarul livrării │ │crt.│produselor │și data │produs │NC │U.M.│ Furnizor │ │ │ │energetice │facturii│acciza-│ │ ├─────────┬────────┬──────┬──────────┼─────────┬──────────┬──────────┤ │ │ *1) │ │bil │ │ │Denumirea│Codul de│Codul │Cantitatea│Denumirea│Nr. de │Cantitatea│ │ │ │ │ │ │ │ │identi- │de │achiziți- │operato- │înmatri- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ficare │accize│onată │rului │culare al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │fiscală │ │ │economic │navei │ │ ├────┼───────────┼────────┼───────┼───┼────┼─────────┼────────┼──────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ ├────┼───────────┼────────┼───────┼───┼────┼─────────┼────────┼──────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼───────────┼────────┼───────┼───┼────┼─────────┼────────┼──────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼───────────┼────────┼───────┼───┼────┼─────────┼────────┼──────┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┴───────────┼────────┴───────┴───┴────┴─────────┴────────┴──────┼──────────┼─────────┴──────────┼──────────┤ │ TOTAL │ │ │ TOTAL │ │ └────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────────────┴──────────┘ ------------ *1) Se va specifica AF dacă aprovizionarea se face de la un antrepozitar autorizat, DÎ dacă produsele provin din achiziții intracomunitare proprii în calitate de destinatar înregistrat sau IM dacă produsele provin din operațiuni proprii de import. Certificată de conducerea operatorului economic distribuitor Numele și prenumele ... Semnătura și ștampila ... Data
Anexa nr. 54
MACHETELE timbrelor și banderolelor a) Timbre pentru marcarea țigaretelor și produselor din tutun ... - 45 mm - ┌──────────────────┐ │ │ │ │- 22 mm - │ │ └──────────────────┘ b) Banderole pentru marcarea produselor intermediare și alcoolului etilic ... - ambalaje individuale cu capacitatea peste sau egală cu 500 ml: - 160 mm - ┌──────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ - 18 mm - │ │ └──────────────────────────────────────────────────────┘ - 80 mm - ┌─────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ - 18 mm - │ │ └─────────────────────────────────────┘ - ambalaje individuale cu capacitatea sub 500 ml: - 120 mm - ┌─────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ - 18 mm - │ │ └─────────────────────────────────────────────────┘ - 60 mm - ┌───────────────────────────────┐ │ │ │ │ - 18 mm - │ │ └───────────────────────────────┘ - ambalaje individuale cu capacitatea sub 50 ml: - 60 mm - ┌───────────────────────────────┐ │ │ │ │ - 18 mm - │ │ └───────────────────────────────┘ - 40 mm - ┌───────────────────┐ │ │ │ │ - 18 mm - │ │ └───────────────────┘
Anexa nr. 55
Nr. ... din ... CERERE privind acordarea autorizației de importator/expeditor înregistrat Societatea ... , cu sediul social în ... , str. ... nr. ... , înregistrat în registrul comerțului la nr. ... din data de ... , codul de identificare fiscală ... , telefon ... , fax ... , e-mail ... , reprezentată prin ... , domiciliat în ... , str. ... nr. ... , bl. ... , sc. ... , et. ... , ap. ... , sectorul ... , județul ... , posesorul buletinului/cărții de identitate seria ... nr. ... , eliberat/ă de ... , având funcția de ... , pe baza documentelor anexate la dosar, solicit eliberarea autorizației de importator/expeditor înregistrat pentru următoarele produse: 1. ... 2. ... 3. ... Data ... Numele și prenumele ... Semnătura și ștampila
Anexa nr. 55^1
Font 8* Denumirea expeditorului înregistrat ... Sediul: Județul ... sectorul ... localitatea ... Strada ... Nr ... Blocul ... Scara ... Etaj ... ap ... Codul poștal ... Telefon/fax ... Codul de accize/Codul de identificare fiscală ... SITUAȚIE CENTRALIZATOARE privind livrările de produse accizabile în luna ... anul ... ┌────┬──────┬───┬──┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐ │Nr. │Cod │ │ │ Beneficiarul livrării │ │ │crt.│produs│ │UM├─────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤Canti-│ │ │acciza│Cod│ │Antrepozite/Destinatari înregistrați │ Alți beneficiari (export/ │tatea │ │ │bil │NC │ │ │ organizații scutite) │totală│ │ │ │ │ ├───────┬────────┬─────┬──────┬───────┼───────┬────────┬─────┬──────┬──────┤ li- │ │ │ │ │ │ Denu- │Codul de│ │ Data │Canti- │ Denu- │Nr. DVE/│ │ Data │Canti-│vrată │ │ │ │ │ │ mirea │ accize │ ARC │ expe-│ tatea │ mirea │Nr. cer-│ ARC │ expe-│tatea │(7+12)│ │ │ │ │ │opera- │ │ │dierii│livrată│opera- │ tificat│ │dierii│ li- │ │ │ │ │ │ │torului│ │ │ │ │torului│ scutire│ │ │vrată │ │ ├────┼──────┼───┼──┼───────┼────────┼─────┼──────┼───────┼───────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ ├────┼──────┼───┼──┼───────┼────────┼─────┼──────┼───────┼───────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼──────┼───┼──┼───────┼────────┼─────┼──────┼───────┼───────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼──────┼───┼──┼───────┼────────┼─────┼──────┼───────┼───────┼────────┼─────┼──────┼──────┼──────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └────┴──────┴───┴──┴───────┴────────┴─────┴──────┴───────┴───────┴────────┴─────┴──────┴──────┴──────┘ Unitățile de măsură pentru produsele livrate sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 de la titlul VII din Codul fiscal. Certificată de conducerea expeditorului înregistrat Numele și prenumele ... Semnătura și ștampila ... Data
Anexa nr. 56
NOTA DE COMANDĂ nr. ... pentru timbre/banderole din ... (ziua) (luna) (anul) Denumirea antrepozitarului autorizat/destinatarului înregistrat/importatorului autorizat ... Codul de identificare fiscală ... Codul de accize ... Codul de marcare ... Sediul: ... Județul ... Sectorul ... Localitatea ... Str. ... Nr. ... Bl. ... Sc. ... Et. ... Ap. ... Cod poștal ... Telefon/fax ... ┌─────────────┬─────────┬───────────┬───────┬─────────┬────────┬───────────────┐ │Dimensiunile │Tipul de │Cantitatea │Prețul │Valoarea │Valoarea│ Valoarea │ │ marcajului │produs │de marcaje │unitar │ - lei - │ T.V.A. │ totală │ │ │ │- buc. - │(fără │ │ - lei -│ - lei - │ │ │ │ │T.V.A.)│ │ │ │ │ │ │ │- lei -│ │ │ │ ├─────────────┼─────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────┼───────────────┤ ├─────────────┼─────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────┼───────────────┤ ├─────────────┼─────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────┼───────────────┤ ├─────────────┼─────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────┼───────────────┤ │TOTAL: │ * │ │ * │ │ │ │ └─────────────┴─────────┴───────────┴───────┴─────────┴────────┴───────────────┘ Numele și prenumele ... Semnătura și ștampila solicitantului ... Data aprobării comenzii ... Numărul marcajelor aprobate ... Modalitatea de plată ... Conducătorul autorității vamale teritoriale Numele și prenumele ... Semnătura și ștampila
Anexa nr. 57
EVIDENȚA achiziționării, utilizării și returnării marcajelor în luna ... anul ... Denumirea antrepozitarului autorizat/destinatarului înregistrat/importatorului autorizat ... Sediul: ... Județul ... Sectorul ... Localitatea ... Str. ... Nr. ... Bl. ... Sc. ... Et. ... Ap. ... Codul poștal ... Telefon/fax ... Cod de identificare fiscală ... Codul de accize ... Codul de marcare ... ┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬─────────┬────────────┐ │Nr. │ │ Numărul │ Numărul │ │crt.│ │de timbre│de banderole│ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ │Pentru producția internă │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 1 │Stoc la începutul lunii │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 2 │Cumpărări în cursul lunii │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 3 │TOTAL (rd.1+rd. 2) │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 4 │Marcaje utilizate pentru produsele din producția │ │ │ │ │internă │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 5 │Marcaje deteriorate │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 6 │TOTAL marcaje utilizate (rd. 4+rd. 5) │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 7 │Stoc la sfârșitul lunii (rd.3 - rd.6) │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ │Pentru achiziții intracomunitare sau achiziții din│ │ │ │ │import │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 1 │Stoc la începutul lunii (la producător) │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 2 │Stoc la începutul lunii (la antrepozitarul │ │ │ │ │autorizat pentru depozitare/destinatarul │ │ │ │ │înregistrat/importator) │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 3 │Cumpărări în cursul lunii │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 4 │Expediate producătorului │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 5 │TOTAL marcaje la producător (rd.1+rd. 4) │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 6 │Marcaje reintroduse în țară │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 7 │Marcaje deteriorate în procesul de producție │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 8 │TOTAL marcaje utilizate de producător (rd. 6+rd.7)│ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 9 │Stoc la sfârșitul lunii la producător (rd. 5-rd.8)│ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────────┤ │ 10 │Stoc la sfârșitul lunii la antrepozitarul │ │ │ │ │autorizat pentru depozitare/destinatarul │ │ │ │ │înregistrat/importator (rd. 2 +rd. 3 - rd. 4) │ │ │ └────┴──────────────────────────────────────────────────┴─────────┴────────────┘ Certificată de conducerea operatorului economic Verificat de ... Data ... Data ... Numele și prenumele ... Semnătura și ștampila
Anexa nr. 58
EVIDENȚA marcajelor deteriorate și a celor distruse în luna ... anul ... Denumirea antrepozitarului autorizat/destinatarului înregistrat/importatorului autorizat: ... Sediul: ... Județul ... Sectorul ... Localitatea ... Str. ... Nr. ... Bl. ... Sc. ... Et. ... Ap. ... Codul poștal ... Telefon/fax ... Codul de identificare fiscală ... Codul de accize ... Codul de marcare ... ┌──────┬──────────────────────┬───────────────────┬────────────────────────────┐ │Nr. │ │ │ │ │crt. │ Cauzele deteriorării │ Numărul de timbre │ Numărul de banderole │ ├──────┼──────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┤ ├──────┼──────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┤ ├──────┼──────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┤ ├──────┼──────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┤ ├──────┼──────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┤ ├──────┼──────────────────────┼───────────────────┼────────────────────────────┤ │TOTAL:│ X │ │ │ └──────┴──────────────────────┴───────────────────┴────────────────────────────┘ Certificată de conducerea operatorului economic Data ... Numele și prenumele ... Semnătura și ștampila ... Autoritatea vamală teritorială Verificat de ... Semnătura ... Data
Anexa nr. 59
Denumirea antrepozitarului autorizat/destinatarului înregistrat/importatorului autorizat ... MARCAJE DETERIORATE ┌───────────────────────────┬───────────────────────────┬──────────────────────┐ │ │ │ │ ├───────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤ │ │ │ │ ├───────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤ │ │ │ │ ├───────────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────┤ │ │Loc pentru lipire │ │ └───────────────────────────┴───────────────────────────┴──────────────────────┘ Numele și prenumele persoanei care le-a utilizat ... Semnătura șefului de secție ... Semnătura
Anexa nr. 60
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐ │ │Nr. înregistrare ... │Data ... │ └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘ DECLARAȚIE pentru înregistrarea micilor producători de vinuri liniștite ┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐ │1. Denumirea operatorului economic/ │ │ │ Numele și prenumele │ │ ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤ │2. Adresa │Județul ... , sectorul ... , │ │ │localitatea ... , │ │ │str. ... nr. ... , bl. ... , │ │ │scara ... , et. ... , ap. ... , │ │ │cod poștal ... │ ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤ │3. Telefon │ │ ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤ │4. Cod unic de identificare/Cod │ │ │ numeric personal │ │ ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤ │5. Descrierea activității ce urmează │ │ │ a se desfășura │ │ ├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤ │6. Mențiuni privind instalațiile și │ │ │ spațiile de producție deținute │ │ └──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘ Semnătura și ștampila Data
Capitolul II
Sistemul de supraveghere a circulației alcoolului etilic și a distilatelor în vrac din producția interna sau din import Condiții de livrare Art. 232 [ ... ] (5) Comercializarea în vrac și utilizarea ca materie prima a alcoolului etilic și a distilatelor cu concentrația alcoolică sub 96,0% în volum, pentru fabricarea băuturilor alcoolice, este interzisă
Capitolul IV
Sistemul de supraveghere a importurilor de alcool, de distilate și de băuturi spirtoase, în vrac Procedura de supraveghere Art. 236 [ ... ] (9) Operațiunea de prelevare se încheie prin întocmirea unui proces-verbal de prelevare, conform modelului prezentat în norme. [ ... ] ... (15) Cantitățile de alcool, de distilate și de băuturi spirtoase în vrac, provenite din import, vor fi sigilate de către organul vamal de frontieră și în situația în care marfa este tranzitată către o vama de interior în vederea efectuării operațiunii vamale de import. Marfa astfel sigilata, împreună cu documentul de însoțire a mărfii, eliberat de autoritatea vamală de frontieră, în care se menționează cantitatea de alcool, de distilate sau de băuturi spirtoase importata, în modul și sub forma prevăzută în norme, are liber de circulație până la punctul vamal unde au loc operațiunea vamală de import și prelevarea de probe, potrivit alin. (2). [ ... ] ... (18) Importatorul are obligația să evidențieze într-un registru special, conform modelului prezentat în norme, vizat de reprezentantul organului fiscal teritorial în a cărui raza teritoriala își desfășoară activitatea, toate cantitățile de alcool, de distilate și de băuturi spirtoase în vrac - în litri și în grade - pe tipuri de produs și pe destinații ale acestora
Capitolul V
Dispoziții comune de supraveghere aplicate producției și importului de alcool, distilate și băuturi spirtoase Situații privind modul de valorificare Art. 237 (1) Lunar, până la data de 15 a fiecărei luni, pentru luna precedenta, antrepozitarii autorizați pentru producție și importatorii de alcool și de distilate vor depune la organele fiscale teritoriale o situație conținând informații privind modul de valorificare a acestor produse prin vânzare sau prelucrare, și anume: destinația, denumirea și adresa beneficiarului, numărul și data facturii, cantitățile, prețul unitar și valoarea totala, din care, după caz, valoarea accizei, conform modelului prezentat în norme. [ ... ] ... (2) Lunar, până în ultima zi a lunii, pentru luna precedenta, organele fiscale teritoriale vor transmite Ministerului Finanțelor Publice - Direcția generală a tehnologiei informației situația centralizatoare pentru fiecare județ privind modul de valorificare a alcoolului și a distilatelor, conform modelului prezentat în norme
Capitolul VI
Măsuri speciale privind producția, importul și circulația uleiurilor minerale Restricții Art. 239 (1) Se interzice orice operațiune comerciala cu uleiuri minerale care nu provin din antrepozite fiscale de producție. ... (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) toate reziduurile de uleiuri minerale rezultate din exploatare, în alte locații decât antrepozitele fiscale de producție, pot fi cedate sau vândute numai în vederea prelucrării și numai către un antrepozit fiscal de producție, în condițiile prevăzute de norme
Anexa nr. 1 (2)
la normele metodologice de --------------------------- aplicare a prevederilor ----------------------- titlului VIII din Codul fiscal ------------------------------ PROCES-VERBAL DE PRELEVARE Nr. ... / ... Încheiat astăzi, ... , la sediul ... data la care s-a procedat, în baza comenzii (nr. și emitent) ... , la prelevarea a trei eșantioane de ... în greutate netă totala de (sau volum net total) ... kg (l) din lotul ... cu factura nr. ... Cele trei eșantioane au următoarea destinație: a) un eșantion este destinat laboratorului, în scopul eliberării certificatului de expertiza; ... b) un eșantion este destinat antrepozitarului autorizat/importatorului și se va transmite cu proces-verbal; ... c) un eșantion este destinat biroului vamal la care se efectuează vămuirea. ... Eșantioanele au fost prelevate conform normativelor în vigoare în România, și anume: ... Eșantioanele au fost ambalate, etichetate și sigilate cu sigiliul (sigiliile) nr. ... . Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 4 exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară. ┌──────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────────┬─────────┐ │ Partea semnatară │Numele și│Delegația sau│Semnătura│ │ │prenumele│împuternici- │ │ │ │ │rea │ │ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤ │ Reprezentantul antrepozitarului │ │ │ │ │ autorizat/importatorului │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤ │ Împuternicitul laboratorului agreat │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤ │ Autoritatea vamală │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤ │ Delegatul Oficiului pentru Protecția │ │ │ │ │ Consumatorului │ │ │ │ └──────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────────┴─────────┘
Anexa nr. 2 (2)
la normele metodologice ----------------------- de aplicare a prevederilor -------------------------- titlului VIII din Codul fiscal ------------------------------- Autoritatea Națională a Vămilor Biroul vamal ... DOCUMENT de libera circulație a alcoolului, distilatelor și a băuturilor spirtoase, în vrac, provenite din import Denumirea antrepozitarului autorizat/ importatorului ... Codul unic de înregistrare ... Adresa ... Data intrării în vamă ... Furnizorul extern și tara de proveniență ... Numărul și data facturii externe ... Denumirea produselor și concentrația alcoolică exprimată în procente de volum ... Cantitate importată ... Destinația ... Conducerea biroului vamal, ... Data
Anexa nr. 3 (2)
la normele metodologice de --------------------------- aplicare a prevederilor ----------------------- titlului VIII din Codul fiscal ------------------------------- Denumirea antrepozitarului autorizat/importatorului ... Codul unic de înregistrare ... Sediul ... REGISTRU privind situația importurilor de alcool, de distilate și de băuturi spirtoase în vrac și destinațiile acestora ┌────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐ │ │Modul de │ │ Importuri realizate │valorificare │ ├───┬────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┼───────────────┤ │Nr.│ D.V.I. │ Tipul │Cantitatea│Valoarea │Documentul│Cantitățile │ │crt│(număr și │produsului│(litri │accizelor │de plată a│utilizate în │ │ │data) │ │alcool │ (lei) │accizelor │producția │ │ │ │ │pur) │ │ │proprie │ │ │ │ │ │ │ │(litri alcool │ │ │ │ │ │ │ │ pur) │ ├───┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ ├───┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └───┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────────┘ Conducerea antrepozitarului autorizat/importatorului,
Anexa nr. 4 (2)
la normele metodologice ----------------------- de aplicare a prevederilor -------------------------- titlului VIII din Codul fiscal ------------------------------ Denumirea antrepozitarului autorizat/importatorului ... Codul unic de înregistrare ... Sediul ... SITUAȚIA privind modul de valorificare a alcoolului/distilatelor în luna ... anul ... ┌───────────┬──────────────────┬─────┬─────┬────────────┬─────┬─────┬─────┬────┐ │Factura/ │ Cantitate │Denu-│Codul│Autorizația │Canti│Pre- │Valoa│Ac- │ │ Aviz │- litri alcool pur│mirea│unic │de antrepo- │tăți │tul │rea │ciza│ │─────┬─────┼──────┬─────┬─────│bene-│de │zit fiscal │livra│uni- │-lei-│-lei│ │număr│data │prelu-│vându│vându│ficia│înre-│──────┬─────│te/ │tar │ │ │ │ │ │crată │ta în│ta în│rului│gis- │număr │data │prelu│-lei/│ │ │ │ │ │ │regim│afara│ │trare│ │ │crate│ UM -│ │ │ │ │ │ │sus- │regi-│ │al │ │ │- li-│ │ │ │ │ │ │ │pen- │mului│ │bene-│ │ │tri │ │ │ │ │ │ │ │siv │sus- │ │ficia│ │ │al- │ │ │ │ │ │ │ │ │pen- │ │rului│ │ │cool │ │ │ │ │ │ │ │ │siv │ │ │ │ │pur -│ │ │ │ ├─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ ├─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┤ ├─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┤ ├─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┤ ├─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┤ ├─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┤ │TOTAL│ x │ │ │ │ x │ x │ x │ x │ │ x │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┴─────┴────┘ Conducerea antrepozitarului autorizat/importatorului,
Anexa nr. 5 (2)
la normele metodologice ----------------------- de aplicare a prevederilor --------------------------- titlului VIII din Codul fiscal ------------------------------ Autoritatea fiscală teritorială SITUAȚIE CENTRALIZATOARE privind modul de valorificare a alcoolului/distilatelor în luna ... anul ... ┌─────────┬─────────┬─────────────────────────────────────┬─────────┬────────┐ │Nr. crt. │Denumirea│ Cantitatea │Valoarea │Acciza │ │ │antrepo- │ - litri alcool pur - │- lei - │- lei - │ │ │zitarului│─────────┬────────┬─────────┬────────│ │ │ │ │autorizat│realizată│prelu- │vândută │vândută │ │ │ │ │/importa-│ │crată │în regim │în afara│ │ │ │ │torului │ │ │suspensiv│regimu- │ │ │ │ │ │ │ │ │lui │ │ │ │ │ │ │ │ │suspen- │ │ │ │ │ │ │ │ │siv │ │ │ ├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ ├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤ ├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤ ├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤ ├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤ ├─────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤ │ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ └─────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┘ Conducătorul autorității fiscale teritoriale, ... Data ... Codul fiscal
Capitolul I
Dispoziții generale Definiții Art. 247. - În înțelesul prezentului titlu, expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) rangul unei localități - rangul atribuit unei localități conform legii; ... b) zone din cadrul localității - zone stabilite de consiliul local, în funcție de poziția terenului fata de centrul localității, de rețelele edilitare, precum și de alte elemente specifice fiecărei unități administrativ-teritoriale, conform documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, registrelor agricole, evidentelor specifice cadastrului imobiliar-edilitar sau altor evidente agricole sau cadastrale care pot afecta valoarea terenului. ... c) nomenclatura stradala - lista care conține denumirile tuturor străzilor dintr-o unitate administrativ-teritoriala, numerele de identificare a imobilelor pe fiecare strada în parte, precum și titularul dreptului de proprietate al fiecărui imobil; nomenclatura stradala se organizează pe fiecare localitate rurala și urbana și reprezintă evidenta primara unitara care servește la atribuirea adresei domiciliului/reședinței persoanei fizice, a sediului persoanei juridice, precum și a fiecărui imobil, teren și/sau clădire
Orice persoană care are în proprietate o clădire situată în România datorează anual impozit pentru acea clădire, exceptând cazul în care în prezentul titlu se prevede diferit.
Impozitul prevăzut la alin. (1), denumit în continuare impozit pe clădiri, precum și taxa pe clădiri prevăzută la alin. (3) se datorează către bugetul local al comunei, al orașului sau al municipiului în care este amplasată clădirea. În cazul municipiului București, impozitul și taxa pe clădiri se datorează către bugetul local al sectorului în care este amplasată clădirea.
Clădirile pentru care nu se datorează impozit, prin efectul legii, sunt, după cum urmează
clădirile proprietate a statului, a unităților administrativ-teritoriale sau a oricăror instituții publice, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice, altele decât cele desfășurate în relație cu persoane juridice de drept public
În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii.
Impozitul pe teren se stabilește luând în calcul numărul de metri pătrați de teren, rangul localității în care este amplasat terenul și zona și/sau categoria de folosință a terenului, conform încadrării făcute de consiliul local.
În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosință terenuri cu construcții, impozitul pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel: ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Impozitul/Taxa pe terenurile amplasate în intravilan - Terenuri cu construcții│ │ │ │Art. 258 alin. (2) │ ├──────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤ │Zona în cadrul│ Nivelurile impozitului/taxei, pe ranguri de localități │ │localității │ - lei/ha - │ │ ├─────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┬───────────────┤ │ │ 0 │ I │ II │ III │ IV │ V │ ├──────────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼───────────────┤ │ A │ 10353 │ 8597 │ 7553 │ 6545 │ 889 │ 711 │ ├──────────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼───────────────┤ │ B │ 8597 │ 6499 │ 5269 │ 4447 │ 711 │ 534 │ ├──────────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼───────────────┤ │ C │ 6499 │ 4447 │ 3335 │ 2113 │ 534 │ 355 │ ├──────────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼───────────────┤ │ D │ 4447 │ 2113 │ 1763 │ 1230 │ 348 │ 178 │ └──────────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴───────────────┘
Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepția cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel.
Impozitul pe mijloacele de transport se calculează în funcție de tipul mijlocului de transport, conform celor prevăzute în prezentul capitol.
În cazul unui mijloc de transport dobândit de o persoană în cursul unui an, impozitul pe mijlocul de transport se datorează de persoană de la data de întâi a lunii următoare celei în care mijlocul de transport a fost dobândit.
Impozitul pe mijlocul de transport se plătește anual, în doua rate egale, până la datele de 31 martie și 30 septembrie inclusiv.
Pentru plata cu anticipație a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acordă o bonificație de până la 10% inclusiv, stabilită prin hotărâre a consiliului local. La nivelul municipiului București, aceasta atribuție revine Consiliului General al Municipiului București.
Deținătorii, persoane fizice sau juridice străine, care solicită înmatricularea temporara a mijloacelor de transport în România, în condițiile legii, au obligația să achite integral, la data solicitării, impozitul datorat pentru perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care se înmatriculează și până la sfârșitul anului fiscal respectiv. (4) În situația în care înmatricularea privește o perioadă care depășește data de 31 decembrie a anului fiscal în care s-a solicitat înmatricularea, deținătorii prevăzuți la alin. (3) au obligația să achite integral impozitul pe mijlocul de transport, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, astfel
în cazul în care înmatricularea privește un an fiscal, impozitul anual
în cazul în care înmatricularea privește o perioadă care se sfârșește înainte de data de 1 decembrie a aceluiași an, impozitul aferent perioadei cuprinse între data de 1 ianuarie și data de întâi a lunii următoare celei în care expira înmatricularea.
Impozitul anual pe mijlocul de transport, datorat aceluiași buget local de către contribuabili, persoane fizice și juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plătește integral până la primul termen de plată. În cazul în care contribuabilul deține în proprietate mai multe mijloace de transport, pentru care impozitul este datorat bugetului local al aceleiași unități administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referă la impozitul pe mijlocul de transport cumulat al acestora." Norme metodologice
Prevederile pct. 71 și 72 se aplică în mod corespunzător și în cazul impozitului pe mijloacele de transport.
Capitolul V
Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor și a autorizațiilor Reguli generale Art. 266. - Orice persoană care trebuie să obțină un certificat, aviz sau altă autorizație prevăzută în prezentul capitol trebuie să plătească taxa menționată în acest capitol la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale înainte de a i se elibera certificatul, avizul sau autorizația necesară. Norme metodologice: 130. Taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor și a autorizațiilor se achită anticipat eliberării acestora. Taxa pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire și a altor avize asemănătoare
Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, în mediul urban, este egală cu suma stabilită de consiliul local, Consiliul General al Municipiului București sau consiliul județean, după caz, în limitele prevăzute în tabelul următor: ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Art. 267 alin. (1) │ │Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism în mediul urban - lei - │ ├────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤ │Suprafața pentru care se obține certificatul de urbanism│ │ ├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤ │a) până la 150 m², inclusiv │ 5-6 │ ├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤ │b) între 151 și 250 m², inclusiv │ 6-7 │ ├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤ │c) între 251 și 500 m², inclusiv │ 7-9 │ ├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤ │d) între 501 și 750 m², inclusiv │ 9-12 │ ├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤ │e) între 751 și 1000 m², inclusiv │ 12-14 │ ├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤ │f) peste 100 m² │14 + 0,01 lei/m², pentru fiecare│ │ │m² care depășește 1000 m² │ └────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
Taxa pentru eliberarea unei autorizații pentru desfășurarea unei activități economice este stabilită de către consiliul local în suma de până la 15 lei, în mediul rural, și de până la 80 lei, în mediul urban.
Capitolul VI
Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama și publicitate Taxa pentru serviciile de reclama și publicitate Art. 270. - (1) Orice persoană, care beneficiază de servicii de reclama și publicitate în România în baza unui contract sau a unui alt fel de înțelegere încheiată cu altă persoană, datorează plata taxei prevăzute în prezentul articol, cu exceptia serviciilor de reclama și publicitate realizate prin mijloacele de informare în masa scrise și audiovizuale. (1^1) Publicitatea realizata prin mijloace de informare în masa scrise și audiovizuale, în sensul prezentului articol, corespunde activităților agenților de publicitate potrivit Clasificării activităților din economia națională - CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv publicitatea realizata prin ziare și alte tipărituri, precum și prin radio, televiziune și Internet. (2) Taxa prevăzută în prezentul articol, denumita în continuare taxa pentru servicii de reclama și publicitate, se plătește la bugetul local al unității administrativ-teritoriale în raza căreia persoana prestează serviciile de reclama și publicitate. ... (3) Taxa pentru servicii de reclama și publicitate se calculează prin aplicarea cotei taxei respective la valoarea serviciilor de reclama și publicitate. ... (4) Cota taxei se stabilește de consiliul local, fiind cuprinsă între 1% și 3%. ... (5) Valoarea serviciilor de reclama și publicitate cuprinde orice plata obținută sau care urmează a fi obținută pentru serviciile de reclama și publicitate, cu exceptia taxei pe valoarea adăugată. ... (6) Taxa pentru servicii de reclama și publicitate se varsă la bugetul local, lunar, până la data de 10 a lunii următoare celei în care a intrat în vigoare contractul de prestări de servicii de reclama și publicitate
Orice persoană care utilizează un panou, afișaj sau o structură de afișaj pentru reclamă și publicitate, cu excepția celei care intră sub incidența art. 270, datorează plata taxei anuale prevăzute în prezentul articol către bugetul local al comunei, al orașului sau al municipiului, după caz, în raza căreia/căruia este amplasat panoul, afișajul sau structura de afișaj respectivă. La nivelul municipiului București, această taxă revine bugetului local al sectorului în raza căruia este amplasat panoul, afișajul sau structura de afișaj respectivă.
Capitolul VII
Impozitul pe spectacole Reguli generale Art. 273. - (1) Orice persoană care organizează o manifestare artistică, o competiție sportiva sau alta activitate distractivă în RomĂnia are obligația de a plăti impozitul prevăzut în prezentul capitol, denumit în continuare impozitul pe spectacole. (2) Impozitul pe spectacole se plătește la bugetul local al unității administrativ-teritoriale în raza căreia are loc manifestarea artistică, competiția sportiva sau alta activitate distractivă. ... Norme metodologice: 171. Persoanele fizice și persoanele juridice care organizează manifestări artistice, competiții sportive sau orice alta activitate distractivă, cu caracter permanent sau ocazional, datorează impozitul pe spectacole, calculat în cote procentuale asupra încasărilor din vânzarea abonamentelor și biletelor de intrare sau, după caz, în suma fixa, în funcție de suprafața incintei, în cazul videotecilor și discotecilor. 172. Impozitul pe spectacole se plătește lunar, până la data de 15, inclusiv, a lunii următoare celei în care se organizează spectacolul, la bugetele locale ale comunelor, ale orașelor sau ale municipiilor, după caz, în a căror rază de competența se desfășoară spectacolele. La nivelul municipiului București impozitul pe spectacole se face venit la bugetul local al sectoarelor în a căror rază de competența se desfășoară spectacolele. Codul fiscal: Calculul impozitului Art. 274. - (1) Cu excepțiile prevăzute la art. 275, impozitul pe spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma încasată din vânzarea biletelor de intrare și a abonamentelor. (2) Cota de impozit se determina după cum urmează: ... a) în cazul unui spectacol de teatru, ca de exemplu o piesa de teatru, balet, opera, operetă, concert filarmonic sau alta manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiție sportiva interna sau internațională, cota de impozit este egala cu 2%; ... b) în cazul oricărei alte manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egala cu 5%. ... (3) Suma primită din vânzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele plătite de organizatorul spectacolului în scopuri caritabile, conform contractului scris intrat în vigoare înaintea vânzării biletelor de intrare sau a abonamentelor. ... (4) Persoanele care datorează impozitul pe spectacole stabilit în conformitate cu prezentul articol au obligația de: ... a) a înregistra biletele de intrare și/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale care își exercită autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul; ... b) a anunța tarifele pentru spectacol în locul unde este programat să aibă loc spectacolul, precum și în orice alt loc în care se vând bilete de intrare și/sau abonamente; ... c) a preciza tarifele pe biletele de intrare și/sau abonamente și de a nu încasa sume care depășesc tarifele precizate pe biletele de intrare și/sau abonamente; ... d) a emite un bilet de intrare și/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori; ... e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autorității administrației publice locale, documentele justificative privind calculul și plata impozitului pe spectacole; ... f) a se conforma oricăror alte cerințe privind tipărirea, înregistrarea, avizarea, evidenta și inventarul biletelor de intrare și al abonamentelor, care sunt precizate în normele elaborate în comun de Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Administrației și Internelor, contrasemnate de Ministerul Culturii și Cultelor și Agenția Națională pentru Sport. ... Norme metodologice: 173. Organizatorii de manifestări artistice cinematografice, teatrale, muzicale și folclorice datorează impozit pe spectacole, în condițiile prezentelor norme metodologice, calculat asupra încasărilor din vânzarea biletelor de intrare/abonamentelor, din care se scade valoarea timbrelor cinematografice, teatrale, muzicale, folclorice sau de divertisment, după caz, determinata potrivit prevederilor: a) Legii nr. 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii și de divertisment, republicată;
În cazul unei manifestări artistice sau al unei activități distractive care are loc într-o videotecă sau discotecă, impozitul pe spectacole se calculează pe baza suprafeței incintei prevăzute în prezentul articol. (2) Impozitul pe spectacole se stabilește pentru fiecare zi de manifestare artistică sau de activitate distractivă, prin înmulțirea numărului de metri pătrați ai suprafeței incintei videotecii sau discotecii cu suma stabilită de consiliul local, astfel
în cazul videotecilor, suma este de până la 2 lei
în cazul discotecilor, suma este de până la 3 lei.
Capitolul VIII
Taxa hotelieră Reguli generale Art. 278. - (1) Consiliul local poate institui o taxa pentru șederea într-o unitate de cazare, într-o localitate asupra căreia consiliul local își exercită autoritatea, dar numai dacă taxa se aplică conform prezentului capitol. (2) Taxa pentru șederea într-o unitate de cazare, denumita în continuare taxa hotelieră, se încasează de către persoanele juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, o dată cu luarea în evidenta a persoanelor cazate. ... (3) Unitatea de cazare are obligația de a vărsa taxa colectată în conformitate cu alin. (2) la bugetul local al unității administrativ-teritoriale în raza căreia este situata aceasta. ... Norme metodologice: 185. (1) Instituirea taxei hoteliere constituie atribuția opțională a consiliilor locale ale comunelor, ale orașelor sau ale municipiilor, după caz. La nivelul municipiului București aceasta atribuție se îndeplinește de către Consiliul General al Municipiului București. (2) Hotărârea privind instituirea taxei hoteliere se adoptă în cursul anului și se aplică în anul fiscal următor, în condițiile prezentelor norme metodologice
Capitolul IX
Taxe speciale Taxe speciale Art. 282. - (1) Pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile locale, județene și Consiliul General al Municipiului București, dup caz, pot adopta taxe speciale. (2) Domeniile în care consiliile locale, județene și Consiliul General al Municipiului București, după caz, pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum și cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finanțele publice locale. ... (3) Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția/serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare și funcționare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestații ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu. ... (4) Consiliile locale, județene sau Consiliul General al Municipiului București, după caz, nu pot institui taxe speciale concesionarilor din sectorul utilităților publice (gaze naturale, apa, energie electrica), pentru existența pe domeniul public/privat al unităților administrativ-teritoriale a rețelelor de apa, de transport și distribuție a energiei electrice și a gazelor naturale. ... Norme metodologice: 192. Consiliile locale, consiliile județene și Consiliul General al Municipiului București, după caz, prin regulamentul aprobat, vor stabili condițiile și sectoarele de activitate în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finanțele publice locale, precum și modul de organizare și funcționare a serviciilor publice pentru care se propun taxele respective și modalitățile de consultare și de obținere a acordului persoanelor fizice și juridice beneficiare ale serviciilor respective. 193. Hotărârile adoptate de către autoritățile prevăzute la pct. 192, în legatură cu perceperea taxelor speciale de la persoanele fizice și juridice plătitoare, vor fi afișate la sediul autorităților administrației publice locale și vor fi publicate, potrivit legii. 194. Împotriva acestor hotărâri persoanele interesate pot face contestație în termen de 15 zile de la afișarea sau publicarea acestora. După expirarea acestui termen autoritatea deliberativă care a adoptat HOTĂRÂREA se întrunește și deliberează asupra contestațiilor primite. 195. (1) Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care se folosesc de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele respective. (2) Eliminat. ... (3) Taxe speciale nu se pot institui concesionarilor din sectorul utilităților publice (gaze naturale, apa, energie electrica), pentru existenta pe domeniul public/privat al unităților administrativ-teritoriale a rețelelor de apa, de transport și distribuție a energiei electrice și a gazelor naturale
Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului București sau consiliile județene, după caz, pot institui taxe pentru utilizarea temporară a locurilor publice și pentru vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor istorice de arhitectură și arheologice și altele asemenea.
Consiliile locale pot institui taxe pentru deținerea sau utilizarea echipamentelor și utilajelor destinate obținerii de venituri care folosesc infrastructura publică locală, pe raza localității unde acestea sunt utilizate, precum și taxe pentru activitățile cu impact asupra mediului înconjurător.
Taxele prevăzute la alin. (1) și (2) se calculează și se plătesc în conformitate cu procedurile aprobate de autoritățile deliberative interesate.
Taxa pentru îndeplinirea procedurii de divorț pe cale administrativă este în cuantum de 500 lei și poate fi majorată prin hotărâre a consiliului local, fără ca majorarea să poată depăși 20% din această valoare. Taxa se face venit la bugetul local.
Impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, impozitul pe mijloacele de transport, taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor, precum și alte taxe prevăzute la art. 282 și art. 283 nu se aplică pentru:
Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri sau o reducere a acestuia pentru o clădire folosită ca domiciliu de persoana fizică ce datorează acest impozit.
Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe teren sau o reducere a acestuia pentru terenul aferent clădirii folosite ca domiciliu al persoanei fizice care datorează acest impozit.
Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri și a impozitului pe teren sau o reducere a acestora pentru persoanele ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe țară ori constau în exclusivitate din indemnizație de șomaj sau ajutor social.