HOTĂRÎRE nr. 349 din 24 iunie 1992 privind înregistrarea fiscală a agenților economici plătitori de impozite și taxe
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Agenții economici, persoane fizice sau juridice, care prin actul legal de constituire sau prin autorizații eliberate în acest scop au dreptul sa producă, să execute lucrări ori sa presteze servicii, sa importe, sa comercializeze produse, infiintati pînă la data de 1 iulie 1992, sînt obligați sa întocmească și să depună la organul fiscal pe raza căruia își desfășoară activitatea, pînă la data de 15 iulie 1992, formularul anexa la prezenta hotărîre, în vederea atribuirii codului fiscal. Agenții economici constituiți după data de 1 iulie 1992 sînt obligați sa întocmească și să depună formularul anexa în termen de 15 zile de la data eliberării autorizației de funcționare.
Modificările intervenite în datele declarate inițial, inclusiv încetarea activității, se comunică organelor fiscale teritoriale, în mod obligatoriu în 15 zile de la data modificărilor survenite.
Pe baza declarației depuse de agenții economici privatizati la art. 1, Ministerul Economiei și Finanțelor, prin direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene și a municipiului București, va atribui și transmite agenților economici codul fiscal, pînă la 1 noiembrie 1992.
Începînd cu data de 1 ianuarie 1993, toate documentele întocmite de agenții economici prevăzuți la art. 1 din prezenta hotărîre, referitoare la vînzarea produselor, prestarea serviciilor, precum și la plata obligațiilor către bugetul de stat și către terți, vor cuprinde în mod obligatoriu codul fiscal al agentului economic. Unitățile bancare, precum și organele fiscale nu vor onora documentele prezentate de agenții economici dacă acestea nu au înscrise codul fiscal.
Constituie contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu sînt considerate infracțiuni
nedepunerea în termen a declarației de înregistrare
depunerea de declarații de înregistrare fictive
prezentarea și primirea documentelor prevăzute la art. 4, care nu au înscrise codul fiscal. Abaterile prevăzute mai sus se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 100.000 lei. Constatarea abaterilor și aplicarea amenzii se fac de către organele de specialitate din subordinea Ministerului Economiei și Finanțelor. PRIM-MINISTRU THEODOR STOLOJAN Contrasemnează: --------------- Ministrul economiei și finanțelor, George Danielescu Ministrul bugetului, veniturilor statului și controlului financiar, Florian Bercea DECLARAȚIE DECLARAȚIE DE ÎNREGISTRARE pentru plătitorii de impozite ┌──────────────────────────────┐ │ Baza legală : │ │ Hotărîrea Guvernului │ │ nr. │ │ Instrucțiuni de completare a │ │ Declarației de înregistrare │ └──────────────────────────────┘ CAPITOLUL 1 - Felul declarației: 1.1 Declarație cu ocazia autorizării sau pentru plătitorii autorizați pînă la data de 1.07.1992 │ │ 1.2 Declarație de început al activității │ │ 1.3 Declarație de modificare a datelor inițiale │ │ 1.4 Declarație de încetare a activității │ │ CAPITOLUL 2 - Date de identificare a plătitorului: 2.1 Denumirea │ │ plătitorului │ │ - Adresa : 2.2 Județul │ │ cod │ │ 2.3 Localitatea │ │ sector │ │ 2.4 Codul poștal │ │ 2.5 Strada nr. etc. │ │ 2.6 Telefon │ │ Telex │ │ Fax │ │ 2.7 Codul de înmatriculare la Registrul Comerțului, conform Legii nr. 26/1990 │ │ sau numărul autorizației │ │ 2.8 Codul statistic SIRUES │ │ 2.9 Felul sediului : central │ │ filiala │ │ sucursala │ │ 2.10 Număr sucursale │ │ Număr filiale │ │ In cazul existenței sucursalelor și filialelor se completează și anexa nr
2.11 Codul de înmatriculare, la Registrul Comerțului, a sediului central (pentru declarant filiala, sucursala) │ │ CAPITOLUL 3 - Forma de proprietate : │ │ CAPITOLUL 4 - Forma juridică pentru societățile comerciale : │ │ CAPITOLUL 5 - Minister coordonator pentru agenții economici cu capital de stat (conform Normelor metodologice privind întocmirea, verificarea și centralizarea raportarilor lunare și trimestriale - nomenclator titular/departament) cod │ │ denumire │ │ CAPITOLUL 6 - Data autorizării : Ziua │ │ Luna │ │ Anul │ │ CAPITOLUL 7 - Data începerii activității : Ziua │ │ Luna │ │ Anul │ │ CAPITOLUL 8 - Conturi bancare : ┌──────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐ │ Banca │ Contul │ ├──────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┤ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ └───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ CAPITOLUL 9 - Cifra de afaceri (vînzări) : 9.1 Cifra de afaceri an precedent │ │ 9.2 Perioada de funcționare an precedent │ │ 9.3 Cifra de afaceri an curent │ │ 9.4 Perioada de funcționare an curent │ │ CAPITOLUL 10 - Natura impozitelor aferente activității plătitorului : Se completează anexa nr
CAPITOLUL 11 - Data încetării activității : ziua │ │ luna │ │ anul │ │ CAPITOLUL 12 - Motivul încetării activității : │ │ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ DECLAR CA CELE MENȚIONATE MAI SUS SÎNT ADEVĂRATE SI CORECTE │ │ Numele persoanei care face declarația │ │ │ │ Titlul persoanei care face declarația │ │ │ │ Semnătura Ștampila │ │ Data │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ SE COMPLETEAZĂ DE PERSONALUL ORGANULUI FISCAL │ │ - Număr de înregistrare : │ │ │ │ - Data înregistrării : ziua │ │ luna │ │ anul │ │ │ │ - Numele și prenumele persoanei care a verificat : │ │ │ │ ------------------------------------------------------------------ │ │ SE DETAȘEAZĂ SI SE DA PERSOANEI CARE FACE DECLARAȚIA │ │ - Plătitorul │ │ a depus DECLARAȚIA DE ÎNREGISTRARE pentru plătitorii de impozite la │ │ Direcția generală a finanțelor publice și controlului financiar de stat │ │ a județului │ │ - Număr de înregistrare : │ │ │ │ - Data înregistrării : ziua │ │ luna │ │ anul │ │ │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ INSTRUCȚIUNI de completare a Declarației de înregistrare Formularul se completează la masina de scris sau la echipamente similare. Capitolul 1 - Felul declarației Se marcheaza cu X unul din punctele 1.1, 1.2, 1.3 sau 1.4, după caz. O declarație de tip 1.2 se completează cînd începerea activității este distantata în timp de momentul autorizării. O declarație de tip 1.3 se completează cînd se modifica una din datele din capitolele 2 la 8 inclusiv. Pentru cazul încetării activității, se trece direct la capitolul 11. Capitolul 2 - Date de identificare a plătitorului Se completează obligatoriu, de către toți declarantii, persoane juridice sau fizice, punctele 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 și 2
2.6 se completează dacă exista telefon, telex sau fax. 2.8 se completează obligatoriu de toți plătitorii înscriși la Registrul Comerțului. 2.9 și 2.10 se completează numai de agenții economici care au sucursale și filiale. La 2.9 se marcheaza cu X felul sediului declarantului. 2.11 se completează numai dacă declarantul este o sucursala sau o filiala a unui agent economic. Capitolul 3 - Forma de proprietate Se alege forma de proprietate corespunzătoare situației și se completează cifra în declarație
proprietate integral de stat
regii autonome 1, societăți comerciale 2, alte 3 b) proprietate mixtă (de stat și privată)
de stat autohton și străin 4 - de stat și privat autohton și străin 5 - de stat și privat autohton 6 - de stat și privat străin 7 c) proprietate privată
cu capital privat autohton 8 - cu capital privat autohton și străin 9 - cu capital privat străin 10 - asociații agricole 11 - persoane fizice înmatriculate la Registrul Comerțului 12 d) proprietate cooperatista
cooperative agricole 13 - societăți comerciale cooperatiste (meșteșugărești, de consum, de credit) 14 - alte unități cooperatiste înmatriculate la Registrul Comerțului 15 e) proprietate obsteasca
societăți comerciale aparținînd organizațiilor și instituțiilor politice și obștești 16 - agenți economici neorganizati în societăți comerciale, aparținînd organizațiilor și instituțiilor politice și obștești 17 Capitolul 4 - Forma juridică Se completează numai pentru societățile comerciale
societăți comerciale cu răspundere limitată S.R.L
societăți comerciale pe acțiuni S.A
societăți comerciale în nume colectiv S.N.C
societăți comerciale în comandită simpla S.C.S
societăți comerciale în comandită pe acțiuni S.C
Capitolul 5 - Ministerul coordonator Se completează numai de agenții economici cu capital de stat. Capitolul 6 - Conturi bancare Se completează numai de agenții economici care au conturi deschise la bănci. Capitolul 9 - Cifra de afaceri 9.1 și 9.2 se completează numai de agenții economici autorizați înainte de 1.07
9.3 și 9.4 se completează obligatoriu de toți agenții economici. Capitolul 10 - Natura impozitelor aferente activității plătitorului Se completează anexa nr. 2, marcindu-se cu X coloana DA sau NU, după cum tipul respectiv de impozit/taxa este sau va fi plătit de agentul economic care face declarația. Capitolul 11 și Capitolul 12 se completează în cazul încetării activității.
Anexa nr. 1
la Declarația de înregistrare pentru plătitorii de impozite 1. SUCURSALE în țară: ┌────┬─────────────────┬───────┬───────────┬────────┬───────┬──────────┬──────┐ │ Nr.│Numele sucursalei│Județul│Localitatea│ Adresa │Telefon│ Cod │ Cod │ │crt.│ │ │ │(sector,│ Telex │Registrul │SIRUES│ │ │ │ │ │stradă, │ Fax │Comerțului│ │ │ │ │ │ │număr, │ │ │ │ │ │ │ │ │bloc, │ │ │ │ │ │ │ │ │ etc.) │ │ │ │ ├────┼─────────────────┼───────┼───────────┼────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼─────────────────┼───────┼───────────┼────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼─────────────────┼───────┼───────────┼────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 3 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼─────────────────┼───────┼───────────┼────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 4 │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼─────────────────┼───────┼───────────┼────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 5 │ │ │ │ │ │ │ │ └────┴─────────────────┴───────┴───────────┴────────┴───────┴──────────┴──────┘ 2. FILIALE în țară: ┌───┬────────┬───────┬───────────┬──────────────────┬───────┬──────────┬──────┐ │Nr.│ Numele │Județul│Localitatea│ Adresa │Telefon│ Cod │ Cod │ │crt│filialei│ │ │ (sector,strada, │Telex │Registrul │SIRUES│ │ │ │ │ │număr, bloc, etc.)│Fax │Comerțului│ │ ├───┼────────┼───────┼───────────┼──────────────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ ├───┼────────┼───────┼───────────┼──────────────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ ├───┼────────┼───────┼───────────┼──────────────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 3 │ │ │ │ │ │ │ │ ├───┼────────┼───────┼───────────┼──────────────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 4 │ │ │ │ │ │ │ │ ├───┼────────┼───────┼───────────┼──────────────────┼───────┼──────────┼──────┤ │ 5 │ │ │ │ │ │ │ │ └───┴────────┴───────┴───────────┴──────────────────┴───────┴──────────┴──────┘
Anexa nr. 2
la Declarația de înregistrare pentru plătitorii de impozite Impozite directe DA NU 1. Impozitul pe profit [ ] [ ] 2. Impozitul pe salarii [ ] [ ] 3. Impozitul agricol [ ] [ ] 4. Impozitul pe venitul liber-profesioniștilor, meseriașilor, al altor persoane independente și asociațiilor familiale [ ] [ ] 5. Taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat [ ] [ ] 6. Impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice și juridice nerezidente [ ] [ ] 7. Impozitul pe clădiri de la persoane juridice [ ] [ ] 8. Taxa asupra mijloacelor de transport deținute de agenții economici [ ] [ ] 9. Impozitul pe sumele din vînzarea activelor societăților comerciale cu capital de stat [ ] [ ] 10. Impozitul pe dividende la societățile comerciale [ ] [ ] 11. Impozitul pe profit realizat conform art. 6 din Legea nr. 12/1990, republicată în 1991 [ ] [ ] Impozite indirecte 12. Impozitul pe circulația mărfurilor/taxa pe valoarea adăugată [ ] [ ] 13. Accize [ ] [ ] 14. Impozitul pe spectacole [ ] [ ] 15. Taxe vamale de la persoane juridice [ ] [ ] 16. Taxe vamale și alte venituri încasate de la persoane fizice prin unitățile vamale [ ] [ ] 17. Impozitul pe circulație la țițeiul din producția internă și la gaze naturale [ ] [ ] Venituri nefiscale 18. Vărsăminte din profitul net al regiilor autonome [ ] [ ]