HOTĂRÂRE nr. 224 din 21 mai 1993 privind atribuirea codului fiscal pentru plătitorii de impozite și taxe
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Persoanele fizice și juridice, care, prin actul legal de constituire sau prin autorizații eliberate în acest scop, au dreptul sa producă, sa execute lucrări sau sa presteze servicii, sa importe și sa comercializeze produse sau sa desfășoare alte activități cu caracter social-filantropic, de natura politica, sindicala, civică, religioasă, plătitoare de impozite și taxe la buget, sînt obligate sa completeze și sa depună declarația de înregistrare model IMP 1, anexa la prezenta hotărîre, în vederea atribuirii codului fiscal și a eliberării certificatului de înregistrare fiscală. Declarațiile de înregistrare se depun la direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene și a municipiului București sau la administrațiile financiare ale sectoarelor municipiului București, după caz, în termen de 5 zile de la eliberarea certificatului de înmatriculare sau a autorizației de funcționare. Persoanele fizice și juridice care nu au depus declarația prevăzută în Hotărîrea Guvernului nr. 349/1992 sînt obligate ca, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri, sa depună declarația de înregistrare model IMP 1, în vederea atribuirii codului fiscal la organele financiare prevăzute mai sus.
Instituțiile publice ai căror conducători îndeplinesc atributele ordonatorilor de credite, precum și unitățile din subordinea acestora care funcționează pe principiul mijloacelor extrabugetare sau cu subvenții de la buget și care întocmesc bilanț contabil distinct au obligația sa completeze și sa depună declarația de înregistrare model IMP 2, anexa la prezenta hotărîre, la organele fiscale prevăzute la art. 1, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri sau în termen de 5 zile de la data înființării, în vederea atribuirii codului fiscal.
Persoanele juridice care au subunitati trebuie sa depună pentru acestea declarația de înregistrare model IMP 1 ori IMP 2, după caz, la direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene și a municipiului București sau la administrațiile financiare ale sectoarelor municipiului București, în funcție de sediul subunitatilor. La declarația de înregistrare se va alătură în copie certificatul de înregistrare fiscală a declarantului cu sediul central.
Reprezentantele societăților comerciale sau organizațiilor economice străine, precum și ale organizațiilor și organismelor internaționale care funcționează pe teritoriul României se supun prevederilor de la art. 1.
Modificările intervenite în datele declarate inițial, inclusiv încetarea activității, se comunica organelor fiscale prevăzute la art. 1, în mod obligatoriu în termen de 15 zile de la data survenirii acestora.
Pe baza declarației depuse de plătitorii de impozite și taxe, organele fiscale prevăzute la art. 1 vor atribui codul fiscal unic și vor elibera certificatul de înregistrare fiscală în termen de 15 zile de la data depunerii declarației. Direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene sînt obligate sa transmită organului fiscal, pe raza căruia își desfășoară activitatea plătitorul de impozite și taxe, informațiile referitoare la înregistrarea acestuia.
Toate documentele întocmite de plătitorii de impozite și taxe referitoare la importuri, vînzarea produselor, prestarea serviciilor, precum și la plata obligațiilor către bugetul de stat și către terți vor avea obligatoriu înscris codul fiscal. Societățile bancare, precum și organele fiscale nu vor onora documentele prezentate de plătitorii de impozite și taxe dacă acestea nu au înscris codul fiscal.
Constituie contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu sînt considerate infracțiuni
nedepunerea în termen a declarației de înregistrare, de modificare sau de încetare a activității
depunerea de declarații de înregistrare fictive, neconforme cu realitatea
prezentarea și primirea documentelor prevăzute la art. 7 care nu au înscris codul fiscal
înscrierea pe documente a unor coduri fiscale false. Abaterile prevăzute mai sus se sancționează cu amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei. Constatarea abaterilor și aplicarea amenzilor se fac de către organele de specialitate din subordinea Ministerului Finanțelor. Prevederile prezentului articol se completează cu dispozițiile Legii nr. 32/1968 .
Prevederile prezentei hotărîri se aplica începînd cu data de 1 iunie 1993. Pe aceeași data se abroga Hotărîrea Guvernului nr. 349/1992 privind înregistrarea fiscală a agenților economici plătitori de impozite și taxe. Codurile fiscale atribuite conform Hotărîrii Guvernului nr. 349/1992 rămîn valabile. PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU Contrasemnează: --------------- Ministru de stat, ministrul finanțelor, Florin Georgescu DECLARAȚII ------------------- Cod formular: IMP 1 ------------------- DECLARAȚIE DE ÎNREGISTRARE pentru plătitorii de impozite 1. Felul declarației: 1
Declarație de înregistrare ca plătitor ! ! 1
Declarație de modificare a datelor inițiale ! ! 1
Declarație de încetare a activității ! ! 1
Declarație de fuzionare ! ! 1
Declarație de înregistrare ca plătitor (pentru declarații cu sediul central în străinătate) ! ! 1
Declarație de identificare a sediului central pentru plătitorii ce depun declarații de tip 1.5. ! ! 2. Date de identificare a plătitorului: 2
Cod fiscal 2.2
Denumirea plătitorului - Adresa: 2
Județul cod 2
Localitatea sector 2
Codul poștal 2
Str., nr. etc. 2
Telefon Telex Fax 2.8. -Nr. de înmatriculare la Registrul comerțului, conform Legii nr.26/1990. sau numărul autorizației sau hotărîrii judecătorești 2.9. -Codul statistic SIRUES 2.10. -Felul sediului:central filiala sucursala reprezentanta 2.11. -Număr sucursale Număr filiale 2.12. -Codul fiscal al declarantului de la sediul central (pentru filiala,sucursala) 3. Forma de proprietate
Forma juridică
Ministerul coordonator pentru agenții economici cu capital de stat (conform Normelor metodologice privind întocmirea, verificarea și centralizarea raportarilor lunare și trimestriale - nomenclator titular/departament) cod denumire 6. Conturi bancare: ------------------------------------------------------------------------------ Banca Contul ------------------------------------------------------------------------------- 7. Cifra de afaceri (vînzări): 7
Cifra de afaceri (mii lei) 8. Doriți sa optati pentru plata TVA? 9. Data încetării activității: ziua luna anul 10. Codul fiscal al unității rezultate în urma fuzionării: ------------------------------------------------------------------------------- DECLAR CA CELE MENȚIONATE MAI SUS SÎNT ADEVĂRATE SI CORECTE Numele persoanei care face declarația Titlul persoanei care face declarația Semnătura Ștampila Data TALON 1 ------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- SE COMPLETEAZĂ DE PERSONALUL ORGANULUI FISCAL - Cod organ fiscal
Numărul de înregistrare
Data înregistrării: ziua luna anul - Numele și prenumele persoanei care a verificat: TALON 2 ------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- SE DETAȘEAZĂ SI SE DA PERSOANEI CARE FACE DECLARAȚIA - Plătitorul a depus declarația de înregistrare pentru plătitorii de impozite la - Numărul de înregistrare
Data înregistrării: ziua luna anul TALON 3 ------------------------------------------------------------------------------- INSTRUCȚIUNI DE COMPLETARE A DECLARAȚIEI DE ÎNREGISTRARE Formularul se completează la masina de scris sau la echipamente similare. Capitolul 1 - Felul declarației Se marchează cu X unul din punctele 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., după caz. O declarație tip 1
se completează cînd se modifica una dintre datele din capitolele 2 - 8 inclusiv. Orice declarant cu sediul central în afară granițelor tarii este obligat sa completeze o declarație de tip 1.6., numai capitolul 2 prin care declara date de identificare a sediului central și o declarație de tip 1.5., prin care își declara datele proprii de identificare. In cazul declarației de tip 1.6., la rubrica 2
se completează țara de domiciliu a declarantului de la sediul central. In cazul fuzionării, plătitorul care încetează sa existe completează o declarație de tip 1
Pentru cazul încetării activității, după completarea datelor de identificare cuprinse în capitolul 2 se trece direct la capitolul 9. Capitolul 2 - Date de identificare a plătitorului 2
Se completează obligatoriu Cod fiscal pentru declarațiile de tip 1.2., 1.3., 1
Se completează obligatoriu de către toți declarantii, persoane juridice sau fizice, punctele 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2
și 2
2
Se completează dacă exista telefon, telex sau fax 2
Se completează obligatoriu de toți plătitorii înscriși la Registrul comerțului. 2
Se completează numai de agenții economici care au sucursale și filiale. La 2
se marchează cu X felul sediului declarantului. 2
Se completează numai dacă declarantul este o sucursala sau o filiala a unui agent economic. Capitolul 3 - Forma de proprietate Se alege forma de proprietate corespunzătoare situației și se completează codul în declarație
proprietate integral de stat: regii autonome 11, societăți comerciale 12, alte unități economice 13 b) proprietate mixtă (de stat și privată)
de stat autohton și străin 21 - de stat și privat autohton și străin 22 - de stat și privat autohton 23 - de stat și privat străin 24 c) proprietate privată
cu capital privat autohton 31 - cu capital privat autohton și străin 32 - cu capital privat străin 33 - asociații agricole 34 - persoane fizice înmatriculate la Registrul comerțului 35 - alte persoane fizice care exercita activități impozabile 36 d) proprietate cooperatistă
cooperative agricole 41 - cooperative meșteșugărești 42 - cooperative de consum 43 - cooperative de credit 44 - alte unități cooperatiste 45 e) proprietate obsteasca
societăți comerciale aparținînd organizațiilor și instituțiilor politice și obștești 56 - agenți economici neorganizati în societăți comerciale, aparținînd organizațiilor și instituțiilor politice și obștești 57. Capitolul 4 - Forma juridică
societăți comerciale cu răspundere limitată S.R.L
societăți comerciale pe acțiuni S.A
societăți comerciale în nume colectiv S.N.C
societăți comerciale în comandită simpla S.C.S
Societăți comerciale în comandită pe acțiuni S.C.A
regii autonome R.A
organizații cooperatiste - meșteșugărești O.C.1 - consum O.C.2 - credit O.C.3 - locație de gestiune LOC - concesiune CON - închiriere INC - asociații familiale ASF - persoane fizice autorizate sa desfășoare o activitate independenta PFA. Capitolul 5 - Ministerul coordonator Se completează numai de agenții economici cu capital de stat. Capitolul 6 - Conturi bancare Se completează numai de agenții care au conturi deschise la bănci. Capitolul 7 - Cifra de afaceri 7
Se completează obligatoriu cifra de afaceri estimată pe 12 luni. Plătitorii de impozite și taxe care au filiale și sucursale vor completa cifra de afaceri totală ținînd cont și de activitatea subunitatilor, iar subunitățile, numai propria cifra de afaceri. Cifra de afaceri se completează în mii lei. Capitolul 8 Se completează cu D sau N numai de agenții economici cu cifra de afaceri de pînă la 10 milioane lei anual. In cazul în care răspunsul este afirmativ, se va completa formularul tip cerere de înregistrare ca plătitor de taxa pe valoarea adăugată prin opțiune. Capitolul 9 Se completează în cazul încetării activității. TALON 2 Cod organ fiscal: este codul local al unității fiscale unde este arondat agentul economic. Numărul de înregistrare: este numărul de înregistrare a declarației, unic la nivel de an în cadrul unei unități fiscale. -------------------- Cod formular: IMP 2 -------------------- DECLARAȚIE DE ÎNREGISTRARE pentru instituțiile publice 1. Felul declarației: 1
Declarație de înregistrare ca plătitor 1
Declarație de modificare a datelor inițiale 1
Declarație de fuzionare 1
Declarație de încetare a activității 2. Date de identificare a instituției: 2
Cod fiscal 2.2
Denumirea instituției publice - Adresa: 2
Județul 2
Localitatea 2
Codul poștal 2
Str., nr. etc 2
Telefon Telex Fax 2
Actul normativ de înființare 2
Codul statistic SIRUES 2
Felul ordonatorului de credite: principal secundar tertiar 3. Sectorul de activitate ( se marchează cu X unul din sectoare): 3
Învățămînt 3
Sănătate 3
Cultura și arta 3
Asistenta socială 3
Gospodărie comunală și locuințe 3
Apărare 3
Ordine publica 3
Autorități publice 3
Transporturi și comunicații 3
Alte activități 4. Sistemul de finanțare (se marchează cu X unul din sisteme): 4
Integral din bugetul de stat sau bugetele locale, după caz, în funcție de subordonarea acestora 4
Integral de la bugetul de stat sau bugetele locale care gestionează și mijloace extrabugetare 4
Din venituri extrabugetare si, în completare, subvenții de la buget 4
Integral din venituri extrabugetare 4
Din fonduri cu destinație specială stabilite prin lege a se finanta din aceste venituri 5. Organul tutelar: (ordonator principal sau secundar de credite, după caz) 5
Minister sau instituție centrala cod denumire (din clasificatia bugetară) 5
Consiliul județean cod denumire 5
Consiliul local cod denumire 6. Data încetării activității: ziua luna anul 7. Codul fiscal al unității rezultate în urma fuzionării: ------------------------------------------------------------------------------- DECLAR CA CELE MENȚIONATE MAI SUS SÎNT CORECTE SI CORESPUND REALITĂȚII Ordonator de credite Titlul persoanei care face declarația Semnătura Ștampila Data TALON 1 ------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- SE COMPLETEAZĂ DE PERSONALUL ORGANULUI FISCAL - Cod organ fiscal
Numărul de înregistrare
Data înregistrării: ziua luna anul - Numele și prenumele persoanei care a verificat: TALON 2 SE DETAȘEAZĂ SI SE DA PERSOANEI CARE FACE DECLARAȚIA - Plătitorul a depus declarația de înregistrare pentru plătitorii de impozite la - Numărul de înregistrare
Data înregistrării: ziua luna anul TALON 3 ------------------------------------------------------------------------------- INSTRUCȚIUNI DE COMPLETARE A DECLARAȚIEI DE ÎNREGISTRARE Formularul se completează la masina de scris sau la echipamente similare. Capitolul 1 Felul declarației Se marchează cu X unul din punctele 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., după caz. O declarație de tip 1
se completează cînd se modifica una dintre datele din capitolele 2 - 5 inclusiv. Pentru cazul încetării activității, se completează declarația 1.4., capitolele 2 și 6. In cazul fuzionării, instituția care încetează de a exista completează o declarație de tip 1
Capitolul 2 Date de identificare a plătitorului 2
Se completează obligatoriu Cod fiscal pentru declarațiile de tip 1.2., 1.3., 1
Se completează obligatoriu de către toți declarantii punctele 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., și 2
2
Se completează dacă exista telefon, telex sau fax. Capitolul 3 Sectorul de activitate Se marchează cu X unul dintre sectoarele de activitate. Capitolul 4 Sistemul de finanțare Se marchează cu X unul dintre sisteme. Capitolul 5 Organul tutelar 5
Se completează cod județ. 5
Se completează codul consiliilor locale atribuit pe plan local de Direcția generală a finanțelor publice și controlului financiar de stat, de la 001 la 999. Capitolul 7 se completează numai în cazul unei declarații de tip 1
TALON 2 Cod organ fiscal: este codul local al unității fiscale unde este arondata instituția publica. Numărul de înregistrare: este numărul de înregistrare a declarației, unic la nivel de an în cadrul unei unități fiscale. ----------------