HOTĂRÂRE nr. 2.164 din 30 noiembrie 2004 privind aprobarea Criteriilor și documentelor necesare pentru obținerea soluției fiscale individuale anticipate
Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.
Se aprobă Criteriile și documentele necesare pentru obținerea soluției fiscale individuale anticipate, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Anexa nr. C
RITERIILE ȘI DOCUMENTELE necesare pentru obținerea soluției fiscale individuale anticipate
Soluția fiscală individuală anticipată, prevăzută la art. 6 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se emite în baza cererii contribuabilului adresate Comisiei centrale fiscale.
Cererea pentru emiterea unei soluții fiscale individuale anticipate cuprinde
datele de identificare a contribuabilului
situația detaliată privind activitatea contribuabilului, în prezent și în viitor, vizând contracte sau alte tranzacții viitoare care fac obiectul cererii
prezentarea completă a stării de fapt viitoare pentru care se solicită soluția fiscală individuală anticipată, însoțită de documente legate de aceasta
obligațiile fiscale pentru care se solicită soluția fiscală individuală anticipată
declarația contribuabilului că nu există nici o procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs pentru cazul descris pentru care se dorește emiterea soluției fiscale individuale anticipate
mențiunea că toate datele furnizate sunt conforme cu realitatea.
Soluția fiscală individuală anticipată conține următoarele elemente
denumirea emitentului
data la care a fost emisă și data de la care își produce efectele
datele de identificare a contribuabilului beneficiar al soluției fiscale individuale anticipate
obiectul soluției fiscale individuale anticipate
motivele de fapt
temeiul de drept
numele și semnătura persoanelor împuternicite ale emitentului
mențiuni privind audierea contribuabilului
precizări privind categoria obligațiilor fiscale pentru care s-a emis soluția fiscală individuală anticipată și tratamentul fiscal aplicabil acestora.
Soluția fiscală individuală anticipată nu se emite în următoarele situații
cererea contribuabilului nu conține cel puțin unul dintre elementele prevăzute la art. 2
faptele descrise sunt aceleași cu cele descrise de contribuabil într-o cerere anterioară pentru care nu s-a emis o soluție fiscală individuală anticipată
dacă există o procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs pentru cazul descris
dacă există informații că faptele declarate ascund un alt contract, o altă tranzacție sau acțiune
dacă necesită interpretarea legislației străine.
Dispozițiile art. 199 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, sunt aplicabile pentru termenul de soluționare a cererilor privind emiterea soluțiilor fiscale individuale anticipate. -------