Înapoi la Legislație

Decretul nr. 1086/1966 · text integral

Despre act

Stare
în vigoare
Actualizat în sistemul nostru la
11 septembrie 2026
Emitent
CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA
Articole
3

Pe scurt

Decretul nr. 1086/1966: DECRET nr. 1.086 din 31 decembrie 1966 privind majorarea impozitului pe veniturile persoanelor fără copii.

Este în vigoare?
Starea înregistrată a actului: în vigoare.
Cine l-a emis?
CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA
Câte articole are?
3 articole.
Cuprins

DECRET nr. 1.086 din 31 decembrie 1966 privind majorarea impozitului pe veniturile persoanelor fără copii

Text cu caracter informativ. Numai versiunea publicată în Monitorul Oficial al României este cea oficială.

Art. 1

Impozitul pe veniturile populației, prevăzut de Decretul nr. 153 din 11 mai 1954 și impozitul pe veniturile agricole ale populației, prevăzut de Decretul nr. 379 din 8 august 1957 , se majorează, pentru persoanele fără copii, după cum urmează

a)

Impozitul datorat de muncitori și funcționari potrivit art. 5 din Decretul nr. 153/1954 și de alte categorii asimilate acestora potrivit art. 14 - 16 din același decret

—

cu 10%, în cazul celor cu venituri lunare impozabile între 801 și 2.000 de lei inclusiv

—

cu 20% în cazul celor cu venituri lunare impozabile de peste 2.000 de lei

b)

Impozitul datorat de oamenii de litere, arta și știința, liber-profesionisti, meseriasi, cărăuși, proprietari de bunuri închiriate și celelalte persoane supuse impozitului potrivit art. 17, 21, 22, 23 și 34 din Decretul nr. 153/1954 , precum și impozitul pe veniturile agricole datorat potrivit art. 12 din Decretul nr. 379/1957

—

cu 10% asupra impozitului calculat, la venitul mediu lunar, cu cotele de la art. 5 din Decretul nr. 153/1954 , pentru veniturile anuale impozabile între 9.601 și 24.000 de lei

—

cu 20% asupra impozitului calculat în același mod ca mai sus, pentru veniturile anuale impozabile de peste 24.000 de lei.

Art. 2

Majorarea de impozit se aplică atît bărbaților cît și femeilor fără copii, de la vîrsta de 25 ani împliniți, indiferent dacă sînt sau nu căsătoriti. Se exceptează de la plata majorării de impozit persoanele care au avut copii și au decedat, persoanele care au invaliditati de gradul I și II, pentru veniturile realizate în afară pensiei, precum și persoanele fără copii care sînt căsătorite cu persoane care au copii dintr-o casnicie anterioară sau din afară căsătoriei.

Art. 3

Prevederile prezentului decret se aplică cu începere de la 1 ianuarie 1967. Pe aceeași dată ministrul finanțelor va emite instrucțiuni de aplicare a prezentului decret. ------